استراتژی فروشندگی اینترنتی

استراتژی فروشندگی اینترنتی

بکارگیری یک وبسایت کارآمد برای توسعه کسب و کار و حضور در سرچ های گوگل تبدیل به یک ضرورت و اولویت برای صاحبان کسب و کار شده است . در هر صنفی که باشید متوجه شده اید که زمین مسابقه عوض شده است و از یک مغازه بر خیابان و پاساژ به شبکه های اجتماعی و صفحه اول گوگل شیفت کرده است . به تعبیری ، امروز بسیاری از خریداران خدمات و کالای مورد نیاز خود را از بازارهای سنتی تهیه نمیکنند و با جستجو در گوگل و یا شبکه های اجتماعی شروع به تحقیق میکنند و پس از مقایسه فروشندگان و بررسی تنوع کالا ، دست به انتخاب فروشنده و کالای مورد نیاز خود میکنند .

مزیت فروشندگی آنلاین :

هنوز هم پیدا میشوند کسانی که از فروشندگی در بستر وب تصور مناسبی ندارند و آنرا یک تهدید برای فروش خود به حساب نمی آورند ولی مزایای ملموس فروشندگی در بستر وب کم کم آنها را هم تکان خواهد داد . هزینه اجاره مغازه ، هزینه های جانبی مالیات و عوارض و … ، هزینه پرسنل ، هزینه آب و برق ، شارژ ، ایاب و ذهاب ، ریسک رفت و آمد و … هزینه قابل توجهی را برای یک واحد صنفی در طول سال دربردارد که اگر فکری برای آن نشود ، مزیت تجاری خود را از دست خواهد داد و به بن بست خواهد رسید .

عنوان پیشرفته
تحقیق برای خرید توسط خریداران

مزیت فروشندگان آنلاین برای خریداران

در تجربه دیجیتال مارکتینگ خود دریافتم که بسیاری از کاربران امروزه  ، زمان زیادی را در مرحله تحقیق برای خرید یک کالا یا خدمات صرف میکنند .

گذشت زمانی که واحد های صنفی دارای پروانه کسب و کار و حجره دار ، برای خریداران حق انتخاب قایل نبودند . اکنون به لطف شبکه های اجتماعی حجم زیادی از مبادلات کالا و خدمات در کانال ها و گروه ها صورت میپذیرد و خریداران ، از امکان زمانبندی در مراحل تحقیق و خرید برخوردار شده اند .

اکنون خریداران برای مراجعه به فروشندگان آنلاین ، محدودیت زمانی را پشت سر گذاشته اند و بهترین اوقات خود را به مهمترین کارهای خود اختصاصی داده اند و زمان های دارای بهره وری کمتر را به جستجوی کالا و خدمات مورد نیاز خود اختصاص میدهند .

حذف هزینه های حجره داری مزیت عمده ای است که تجارت آنلاین برای خریداران ایجاد کرده است و در نقطه مقابل ، قدرت رقابت پذیری فروشندگان آنلاین را افزایش داده است . کاهش حداقل 25 درصدی قیمت کالا برای چیزی نیست که خریداراران از آن چشم پوشی کنند .

عنوان پیشرفته
روش های افزایش فروش اینترنتی

چشم انداز آینده برای فروشندگان

متمرکز شدن خریداران بر بستر تجارت آنلاین ، امکان دستیابی به قیمت های مناسب تر از طریق سرچ های گوگل ، قابلیت جذب خریداران با بکارگیری جاذبه های صوتی و تصویری ، قابلیت اقناع خریدار با ارائه بهتر کالا ، کاهش هزینه بکار گیری فروشنده جهت پاسخگویی به مشتری و دیگر مزایای پیدا و پنهان دیجیتال مارکتینگ ، اهمیت سرمایه گذاری در این بخش را برای صاحبان کسب و کار ایجاب میکند .

اما فعالیت در زمینه E-commerce  خود نیاز به داشتن یک دیدگاه صحیح و آزموده شده است تا چرخه فروش آنلاین شما بطرز صحیحی شکل بگیرد و هر قدمی در امتداد حرکت قبلی و بهینه سازی آن صورت بگیرد . نتیجه داشتن یک دیدگاه صحیح در ایجاد شبکه تجارت آنلاین ، افزایش فروش شما و کاهش هزینه صرف شده در این بخش خواهد بود .

آنالیز لندینگ پیج های مورد توجه خریداران کالا گام نخست است . ما باید بررسی کنیم که فروشندگان رقیب قبل از شما چه بستری را برای ورود خریداران ایجاد کرده اند . از لندینگ پیج های کاملا در دسترس مانند شبکه های اجتماعی تا فروشگاه های اینترنتی مبتنی بر سرچ های گوگل ، Adwords های گران قیمت گوگل تا تبلیغات بنری در سایت های پر بازدید .

طراحی و راه اندازی سایت در یک پلتفرم کم هزینه و قابل توسعه ، سئو لوکال و سئو اسکیما و … همه اینها یک فرآیند نسبتا پیچیده را در مسیر شکل گیری تجارت آنلاین هر کسب و کاری ایجاد کرده است و کسانی که بدون توجه به الزامات دیجیتال مارکتینگ و آنالیز بازار خود شروع بکار کرده اند ممکن است در چرخه یک گام به جلو و دو گام به عقب قرار گرفته و چه بسا هزینه بیشتری از هزینه واقعی ، صرف اصطلاح مسیر رفته خود کنند .

پست های مرتبط