وب سایت یک صفحه ای – وان پیج

وب سایت یک صفحه ای – وان پیج

عنوان پیشرفته
طراحی سایت وان پیج

چه زمانی باید از وب سایت یک صفحه ای استفاده کنیم؟

اکثر وب سایت ها حاوی اطلاعات بسیار بیشتری از آن چیزی هستند که ممکن است مورد نیاز کاربران باشد و این در حالیست که میتوان محتوا مفید و موثر اینچنین وبسایتی را در یک یا چند صفحه تنظیم کرد .  اطلاعات تماس ، اطلاعات مربوط به خدمات و کالا ارائه شده و گالری عکس یا ویدیو .

در بسیاری از موارد ، این رویکرد چند صفحه ای به خوبی کار می کند و با این حال ، در بسیاری از موارد شرایط به گونه ای است که یک وب سایت یک صفحه ای میتواند مناسب تر باشد.

این سبک طراحی وبسایت برای کاربرانی که از مهارت مناسبی در مدیریت سایت برخوردار نیستند و یا نمیخواهند دائما محتوا جدید و در نتیجه صفحات جدید تولید کنند موثر واقع میشود .

کاربرانی که وبسایت وان پیج یا تک صفحه ای برای آنها مناسب است میتوانند طیف گسترده تری پیدا کنند و بر مبنای استدلال های دیگری نیز به این نوع طراحی سایت گرایش پیدا کنند .

یکی از این موارد ، تولید محتوا و بروزرسانی وبسایت است که بعد از مدتی تبدیل به چالشی جدی برای کاربران میشود و این در حالیست که کاربران قصد هزینه کردن برای تولید محتوا و یا مدیریت وبسایت را ندارند و تنها یک آدرس اینترنتی و یک صفحه که در آن اطلاعات ضروری و یک گالری عکس و ویدیو و یک بخش پاسخ به سوالات پر تکرار درج شده باشد نیاز آنها را تامین میکند .

عنوان پیشرفته
چرا از سایت وان پیج استفاده کنیم ؟

تفاوت بین یک وب سایت یک صفحه ای و وب سایت های چند صفحه ای

بیشتر وب سایتهایی که شما بازدید میکنید شامل چندین صفحه است. برخی مانند وب سایت خود ما ده ها صفحه را در خود جای داده اند. در مورد ما ، این یک ضرورت به دلیل تمام خدماتی است که ما ارائه می دهیم:

 

این رویکرد چند صفحه ای از مدت ها پیش استاندارد بوده است. با این حال ، در برخی موارد ، تنها آنچه شما نیاز دارید یک صفحه واحد برای نمایش کلیه اطلاعاتی است که بازدید کنندگان شما می خواهند. این طرح جایگزین “وب سایت یک صفحه ای” نامیده می شود. صفحات فرود نمونه ای از این نوع چیدمان است .

 

خلاصه سازی  یک سایت کامل در یک صفحه ممکن است در ابتدا مانند یک ایده بد به نظر برسد ، زیرا گزینه های شما را محدود می کند. با این حال ، می تواند برای برخی از پروژه های در مقیاس کوچک معقول باشد. از این گذشته ، تعداد زیادی از وب سایت ها همه چیز را به شکل بسیار پیچیده و در هم تنیده ارائه میکنند . به عنوان مثال ، فرم های کاربری اغلب به صفحات خاص خود لینک میشود ، در حالیکه می توان به جای آن به راحتی در پایین صفحه اصلی خوداین فرم ها را قرار داد . به همین ترتیب ، بسیاری از سایتها یک پیج به About Us   اختصاص داده اند ، که یک سکشن در صفحه اصلی نیز کافی بنظر میرسد .

 

گذشته از این واقعیت بارز که همه چیز در یک صفحه واحد تنظیم شده است ، سایت های یک صفحه ای مؤثر اغلب دارای ویژگی های خاصی هستند. مانند :

 

بخش هایی که در آن خدمات و کالای ارائه شده به صورت مشخص اند و بازدید کننده بدون هیچ پیچیدگی و کلیک کردن میتواند آن را مشاهده و در زمان خود صرفه جویی کند .

عناصر هدر بزرگ که  این روزها اصلی ترین عناصر طراحی وبسایت مانند اطلاعات تماس ، لینک به شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها در آنها قرار میگیرند ، اما این المان ها حتی در سایت های یک صفحه ای نیز مهم  هستند ، زیرا آنها به شما در جلب توجه بازدید کنندگان کمک می کنند.

جلوه های ویژه سفارشی. وب سایتهای یک صفحه ای اغلب به ارائه محتوای بصری و ویدیویی تکیه می کنند تا داستان ها را به صورت جذاب تر بازگو کنند و کاربر در حداقل زمان صرف شده در سایت به هدف خود برسد ، کالا یا خدمات خود را انتخاب کند و روی دکمه ارتباط با پیام رسان درج شده در سایت ، مانند تلگرام یا واتس اپ کلیک کند و نرخ تبدیل سایت افزایش پیدا کند .

عنوان پیشرفته
سایت وان پیج چطور میتواند برای ما موثر واقع شود

چه زمانی باید از یک طرح وب سایت یک صفحه ای استفاده کنید

همانطور که مشاهده می کنید ، برخی از جوانب مثبت و منفی در استفاده از یک صفحه در مقابل یک سایت چند صفحه ای وجود دارد. طراحی های چند صفحه ای فضای بسیار بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد تا تمام اطلاعات مورد نظر خود را در آن بگنجانید. به عبارت دیگر ، آنها می توانند به همان اندازه که شما نیاز دارید انعطاف پذیر باشند. نکته منفی این است که وب سایت های چند صفحه ای می توانند برای حرکت کاربران سخت تر باشند و پیدا کردن اطلاعات مورد نیاز برای بازدید کنندگان دشوارتر خواهد بود.

 

در مورد طرح های یک صفحه ای ، فضای محدود سایت می تواند باعث شود بازدیدکنندگان راحت تر آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. همچنین تمرکز روی مهمترین اطلاعات یا عناصر برای شما ساده تر است. به علاوه ، می توانید زمان قابل توجهی را با این نوع سایت صرفه جویی کنید ، زیرا شما فقط یک صفحه برای طراحی و نگهداری دارید.

 

 

در یک صفحه واحد ، می توانید در مورد خدمات ارائه شده ، اعضای تیم ، مشتریان گذشته و اطلاعات تماس صحبت کنید. در این وب سایت حتی میتوان یک باکس کامل از پیام رسان های فراگیر قرار داد تا کاربران برای برقراری ارتباط از آن استفاده کنید ، این باعث می شود تا صفحه تعاملی تر شود.

نتیجه گیری وب سایت یک صفحه ای

در صورت استفاده صحیح ، وب سایتهای یک صفحه ای می توانند بسیار جذاب باشند. از آنجا که اطلاعات کمتری برای مرتب کردن وجود دارد ، احتمال دارد بازدید کنندگان شما به محتوای شما توجه بیشتری نشان دهند. این به نوبه خود ، می تواند به تعامل بیشتر و حتی نرخ تبدیل های بیشتر منجر  شود.

با این حال ، همه پروژه ها مناسب طرح های یک صفحه ای نیستند. به عنوان مثال ، فروشگاه های آنلاین تقریباً همیشه به صفحات محصول خاص نیاز دارند اگر در حال ایجاد نمونه کارها یا صفحه فرود هستید ، از طرف دیگر ، یک صفحه ممکن است تمام نیاز شما باشد. همه اینها ارزیابی هر پروژه به صورت موردی است.

آیا در مورد استفاده از طرح های یک صفحه ای برای پروژه های وب خود سؤالی دارید؟ بیایید در مورد نظرات خود در بخش نظرات زیر صحبت کنیم .

پست های مرتبط