کلیدهای سئو سایت

کلیدهای سئو سایت

بررسی سئو سایت

هر سایتی را که راه اندازی می کنیم برای اینکه بتوانیم کاربران و مشتریان زیادی را جذب کنیم لازم است که حتما به سئو سایت اهمیت بدهیم. اما این کار خیلی هم ساده نیست و باید فاکتورها و مواردی را برای رعایت آن در نظر بگیریم. در وردپرس هم مانند بقیه سیستم ها باید راهکارهای خاصی را رعایت کنید تا سئوی خوبی از آن وبسایت خود نمایید و بتوانید به کمک آن مشتریان زیادی را جذب کنید اما چه فاکتورهایی؟

 

الان که درباره سئو صحبت کردیم همه کاربران احتمالا یاد افزونه yoast می افتادند و برخی دیگر تصور می کنند تنها کاری که باید برای سئوی سایت انجام دهند نصب همین افزونه است. بله ! افزونه yoast یکی از ابزارهای اصلی برای سئوی سایت شماست اما کافی نیست. شما با کمک آن می توانید محتوای تولید شده را بهینه کنید، و برخی موارد دیگر. ولی دنیای سئو به قدری بزرگ است که نیازمند رعایت بسیاری اصول دیگر است.

در قالب چند سوال تکنیکی و مهم به بررسی سئو سایت می پردازیم.

 

۱- آیا وردپرس برای موتورهای جستجو بهینه است؟

خیر اینگونه نیست. در واقع هیچ سایت و سیستمی برای موتورهای جستجو بهینه نیست تا زمانی که شما دست به کار شوید. اینکه بخواهید سایت خود را به وردپرس تغییر دهید یا از سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای ساخت سایت استفاده کنید مسلما فاکتور اساسی برای بهینه بودن و دریافت رتبه اول نیست. بنابراین از هر پلتفرمی که استفاده کنید برای اینکه بتوانید رتبه خوبی را از گوگل دریافت کنید باید به بررسی سئو سایت بپردازید و همچنین تکنیک‌های آن را انجام دهید.

 

۲- درصورتیکه افزونه سئو را نصب کرده باشم دیگر نیازی به انجام سایر عملیات ندارم؟

در واقع این‌چنین نیست. سئو را نمی‌توان یک بار برای همیشه تنظیم کرده و آن را کنار گذاشت. اگر آن را فراموش کنید، مطمئنا هیچ پیشرفتی نخواهید داشت. در واقع سئو یک فرآیند مستمر است که همیشه و در هر زمان باید به آن رسیدگی شود و برایش تلاش شود. هیچ افزونه‌ای نیست که بتواند تمامی فاکتورهای سئو را در سایت شما پوشش دهد. استفاده از افزونه‌ای مانند Yoast SEO ، فقط می‌تواند بخش‌هایی را در نظر بگیرد و به ما کمک کند. به هر حال باید خودمان دست به کار شده و تمامی موارد لازم را برای بهینه‌سازی سایت در نظر بگیریم و انجام دهیم.

 

۳- چگونه بهترین افزونه را برای سئوی وردپرس انتخاب کنیم؟

برای بررسی سئو سایت وردپرسی افزونه‌هایی موجودند که به ما در بهینه‌سازی کمک می‌کنند. در وردپرس افزونه‌هایی مانند Yoast SEO و All in one seo pack جزء برترین‌ها هستند که کاربران زیادی را به سمت خود جذب کرده‌اند. شما نیز می‌توانید با خیال راحت به آن‌ها اعتماد کنید. در انتخاب افزونه‌های سئو باید به ۴ فاکتور اساسی توجه کنید:

  • سازگاری
  • پشتیبانی
  • محبوبیت
  • توسعه آن در آینده

۴- چگونه سرور بهینه ای را برای وبسایت خود انتخاب کنیم؟

انتخاب هاست معتبر و استاندارد در عملکرد سایت بسیار مهم است. اینکه شما بتوانید سایتی با سرعت بالا داشته باشید مطمئنا کاربران را راضی نگه داشته و منجر به جایگاه خوب در گوگل می‌شود.

 

۵- آیا قالب های رایگان اثر منفی بر سئوی سایت دارند؟

در این مورد باید بگوییم بستگی دارد ،  یعنی هم می‌توان گفت بله و هم می‌توان گفت نه ! وردپرس یک دایرکتوری بزرگ از قالب‌ وردپرس رایگان دارد پس نمی‌توان همه را با یک چوب زد و گفت همه اینها به علت رایگان بودن، استاندارد نیستند. خیر اینگونه نیست. بسیاری از قالب‌های رایگان هم استاندارد هستند و هم کارایی خوبی دارند؛ همچنین برای موتورهای جستجو نیز کاملا بهینه هستند. پس در بررسی سئو سایت وردپرسی نیاز است بدانید قالب مورد نظر چه وضعیتی دارد. برای این منظور چند مورد را حتما در قالب‌ها در نظر بگیرید:

 

  • آیا دارای لینک‌های اسپم است؟
  • آیا بروزرسانی می‌شود و دارای پشتیبانی است؟
  • سایر افراد در مورد قالب مورد نظر چه می‌گویند و چه نظراتی دارند؟
  • آیا خط مشی و قوانین گوگل در طراحی آن رعایت شده است؟
  • آیا قالبی واکنش‌گرا و موبایل دوست است؟
  • چنانچه بتوانید این موارد را در قالب مورد نظر بررسی کنید، حتما به نتایج خوبی می‌رسید.

 

۶- کدامیک در سئوی سایت اثر بهتری دارد؟ نصب وردپرس بر روی دامنه جدید؟ ساب دامنه یا یک فولدر مجزا؟

سوال بسیار خوب است ! زیرا امروزه اکثر صاحبان وبسایت‌ها تمایل به افزودن یک بلاگ به سایت خود را دارند. معمولا از دامنه جدید برای یک کمپین خاص مثلا برای یک مارکتینگ جدید یا معرفی محصولی تازه استفاده می‌شود. اما برای راه‌اندازی یک بلاگ فقط کافیست از subdomain استفاده کنید.

 

۷- آیا اضافه کردن یک پست به چندین دسته‌بندی مضر است؟

در وردپرس امکان اضافه کردن چندین دسته‌بندی به نوشته و برگه وجود دارد اما آیا این مسئله برای سئوی سایت ضرر دارد؟ خیلی هم بد نیست اما باید مراقب بود. زمانی که یک نوشته مشابه با چندین دسته موجود باشد به اصطلاح آن را محتوای تکراری یا duplicate content می‌گویند. از ایجاد چنین محتواهایی باید جلوگیری کنید.

 

۸- آیا استفاده از تیتر H1 برای برچسب‌ها در هر صفحه از قالب برای سئو مناسب است؟

در سئو سایت ، استفاده از تیتر H1 برای تیتر اول بسیار مفید است اما برای برچسب‌ها به عنوان اسپم حساب شده و جستجوی ارگانیک را از بین می‌برد. پس اصلا چنین کاری پیشنهاد نمی‌شود.

 

۹- چگونه می‌توان سئوی سایت را با کمک ابزارک وردپرس بهبود داد؟

بصورت مستقیم تاثیری ندارد اما زمانی که از بلوک‌های سایدبار برای نمایش آخرین نوشته‌ها استفاده می‌کنید، باعث بهتر دیده شدن مطالب توسط کاربران شده و مسلما تاثیر خوبی در سئوی سایت خواهد داشت.

 

اولین چیزی که بعد از طراحی سایت باید به آن فکر کنیم، بررسی سئو سایت وردپرسی است. واقعا چرا؟

چون معمولا وقتی سایتی را راه‌اندازی می‌کنیم حتما می‌خواهیم افرادی آن را ببینند، از محصولات آن خریداری کنند، خدماتی را دریافت کنند و… پس تنها چیزی که باید به آن توجه شود دنیای بی انتهای سئوی سایت است.

 

 

سئو فروشگاه اینترنتی

سئو فروشگاه اینترنتی

دانش سئو هر روز در حال تغییر و به روزرسانی است. برای آنکه جایگاه فروشگاه اینترنتی خود را در نتایج جستجو بهبود دهیم و یا نتایج به دست آمده را حفظ کنیم باید تغییرات الگوریتم های گوگل را به خوبی شناخته و از آنها بهره ببریم.

رعایت استانداردهای سئو در طراحی سایت و تولید محتوای با کیفیت، میتواند رمز موفقیت فروشگاه ما برای حضور در صفحه اول نتایج گوگل باشد. ولی برای رسیدن به رتبه های بالاتر باید از تکینک های حرفه ای سئو و روش های تکمیلی برای کسب جایگاه استفاده کنیم.

با آخرین بروزرسانی هایی که در الگوریتم های گوگل صورت گرفته به نظر میرسد دوره سئو کلاه سیاه و کلاه سفید به پایان رسیده و دوران سئو تکنیکال آغاز شده است .

دیر زمانی نیست که سئو کلاه سیاه روش غالب برای رسیدن به صفححه های اول گوگل بود و هنوز هم طرفدارانی دارد ، ولی با تغییرات وسیعی که در روش های ارزش گذاری محتوا توسط الگوریتم های گوگل صورت گرفته این روش بایگانی شد و از حالا باید انتظار خلوت شدن و خلاصه شدن نتایج فهرست شده گوگل باشیم .

اکنون مثل گذشته گوگل نامحدود نتیجه از برای یک جستجو به شما ارائه نمیدهد و نتایج ارائه شده در چند صفحه و گاهی در دو الی سه صفحه خلاصه میشود .

این یعنی سئو تکنیکال و تولید محتوا با ارزش

از این به بعد گوگل محتوایی را در سرچ های خود به بازدید کننده ارائه میدهد که دارای محتوا با ارزش به لحاظ متن و تصاویر و مختصات متاباکس باشد . این یک خبر خوب برای اصناف و مشاغل است چرا که سرویس دهندگان با کیفیت از این پس بر اساس امتیازی که از تجربه کاربری بازدیدکنندگان بدست می آورند در بهترین نتایج سرچ گوگل به نمایش در می آیند و صفحات و محتوا بی ارزش و صفحاتی که از الزامات سئوتکنیکال بدر هستند از این سرچ ها حذف میشوند .

سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، به منظور بهبود عملکرد سایت شما براساس استاندارهای موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از این طریق انجام میگیرد. فاکتورهای زیادی در سئو سایت شما تاثیرگذارند، از کلمات بکار رفته در متن و محتوا تا لینک‌های ورودی به سایت شما از سایت‌های دیگر، گاهی اوقات حصول اطمینان از ساختار مناسب سایت شما برای موتورهای جستجو را سئو می نامیم.

مفهوم سئو فقط مربوط به موتورهای جستجو نیست بلکه مناسب سازی سایت برای بازدیدکنندگان نیز از فاکتورهای اصلی آن میباشد. بطوریکه در چند سال اخیر سیاست‌های گوگل با انتظارات بازدیدکنندگان از سایت‌ها همسو شده است.

  • تاثیر رفتار کاربران بر سئو چیست؟

الگوریتم های جدید گوگل به ویژه الگوریتم RankBrain تلاش میکنند تا رفتار کاربران هنگام جستجو را آنالیز کرده و متناسب با همان رتبه بندی نتایج را بهینه کنند. هر زمان کاربر عبارتی را در گوگل جستجو میکند و یک یا چند نتیجه موجود در پیشنهادات گوگل را انتخاب خواهد کرد. گوگل به انتخاب کاربران توجه زیادی خواهد کرد. بعنوان مثال اگر یک سایت در رتبه پایینی از نتایج گوگل باشد ولی کاربران زیادی بر روی آن کلیک کنند گوگل جایگاه این سایت را بهبود خواهد داد.

 

انواع روش‌های تخفیف در فروشگاه اینترنتی

انواع روش‌های تخفیف در فروشگاه اینترنتی

در زمان‌هایی از سال وقتی در خیابان قدم می‌زنید با فروشگاه‌هایی رو به رو می‌شوید که پشت ویترین خود تخفیفاتی را برای فروش محصول در نظر گرفته‌اند. احتمالا  نظر شما جلب می‌شود و تمایل دارید به داخل فروشگاه رفته و از محصولات دیدن کنید. در واقع این نوعی جذب مشتری است که منجر به فروش بیشتر می‌شود. در فروشگاه اینترنتی نیز داستان به همین صورت است. باید در زمان‌هایی که معمولا مناسبتی هستند تخفیفاتی را در نظر بگیرید تا فروش خود را افزایش دهید. اما ارائه تخفیف در فروشگاه اینترنتی به چه صورت‌هایی امکان پذیر است ؟ اکنون می‌خواهیم روش‌های ممکن را برای اعمال تخفیف به شما بگوییم.

 

ارائه تخفیف در فروشگاه اینترنتی

شاید فکر کنید ارائه تخفیف در فروشگاه اینترنتی مشخص است و تنها به یک صورت انجام می‌شود اما اینطور نیست. شما می‌توانید به روش‌های مختلفی به مشتریان تخفیف دهید. اینطور هم فروش بهتری دارید و هم جذابیت عملکرد شما برای مشتری بالا می‌رود. حال روش‌های مختلف را با هم بررسی می‌کنیم.

 

۱- تخفیفات درصدی

معمولا این مدل از تخفیف هم در دنیای واقعی و هم مجازی رایج است. شما هم می‌توانید از آن به عنوان ارائه تخفیف در فروشگاه اینترنتی استفاده کنید. اما حتما می‌پرسید این نوع تخفیف را چگونه در فروشگاه ووکامرسی پیاده‌سازی کنیم؟

 

  • تخفیف و قیمت گذاری پویا
  •  ارائه تخفیف در فروشگاه اینترنتی

 

با روش تخفیف و قیمت گذاری پویا ، می‌توان امکان ارائه تخفیف در فروشگاه اینترنتی بصورت درصدی را تعریف کنید. این روش چندین عملیات را برای فروشگاه اینترنتی انجام می‌دهد؛ از جمله فروش‌های منظم، تبلیغات، پیشنهادات ویژه، قیمت گذاری عمده و تکی، پیشنهادات روزانه، پلن‌های وفاداری خریداران و…

 

۲- حمل و نقل رایگان

حتما با این نوع ارائه تخفیف در فروشگاه اینترنتی هم آشنا هستید. به عنوان مثال یک امکانی را برای چند روز فعال می‌کنند تا در صورت خرید محصولی به مبلغ 2 میلیون تومان، 2۰۰ هزار تومان تخفیف دریافت می‌کنید. این گونه تخفیفات نیز جالب هستند اما در فروشگاه اینترنتی معمولا به این صورت است که مبالغ تعریف شده‌ای دارای امکان ارسال رایگان هستند.

 

  • حمل و نقل پیشرفته ووکامرس
  • ارائه تخفیف در فروشگاه اینترنتی

 

ارائه تخفیف در فروشگاه اینترنتی بصورت حمل و نقل رایگان و غیر رایگان را با روش حمل و نقل پیشرفته ووکامرس می‌توان اجرایی کرد.

 

۳- کد تخفیف

ارائه تخفیف در فروشگاه اینترنتی بصورت کد تخفیف معمولا برای افراد خاصی در فروشگاه در نظر گرفته می‌شود. این امکان می‌تواند برای مشتریان همیشگی، همکاران، مشتریان جدید و … در نظر گرفته شود. در این روش کد اختصاصی را در نظر گرفته و مشتری در هنگام خرید با وارد کردن آن تخفیف را دریافت می‌کند.

 

  • روش کوپن تخفیف اولین خرید ووکامرس
  • ارائه تخفیف در فروشگاه اینترنتی

 

با این روش نیز می‌توانید کوپن یا کد تخفیفی را برای مشتریان خود در نظر بگیرید. از ویژگی‌های آن به تخفیف ثابت یا درصدی، تعیین تاریخ انقضا، تعیین حمل و نقل رایگان، تعیین حداقل و حداکثر میزان هزینه و… می‌توان اشاره کرد.

 

۴- ارسال هدیه

گاهی لازم است بدون اینکه هزینه‌ای از مشتریان خود بگیرید، خدماتی را به آن‌ها ارائه دهید. معمولا برای ارائه تخفیف در فروشگاه اینترنتی به این روش با محصولات مجازی می‌توان وارد عمل شد. این روش بیشتر برای فروشگاه‌های مجازی پیشنهاد می‌شود.

 

۵- تخفیف با توجه به روش پرداخت

آیا تا حالا در مورد روش ارائه تخفیف در فروشگاه اینترنتی با توجه به روش پرداخت شنیده‌اید؟ در این روش فروشگاه اینترنتی افراد را تشویق به پرداخت آنلاین می‌کند. مثلا اگر هزینه را بصورت اینترنتی پرداخت کنید تخفیفی برایتان قائل می‌شود یا ارسال کالا را بصورت رایگان در نظر می‌گیرد. اما اگر بخواهید در محل و پس از دریافت کالا پرداخت نقدی داشته باشید این تخفیف شامل حالتان نخواهد شد.

 

  • قیمت گذاری بر حسب روش پرداخت
  • ارائه تخفیف در فروشگاه اینترنتی

 

اگر می‌خواهید فروش را در فروشگاه اینترنتی افزایش دهید باید روش‌های مشتری ‌مداری و جذب مشتریان جدید را بلد باشید. یکی از این روش‌ها ارائه تخفیف در فروشگاه اینترنتی است

به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که در سال به روش‌های مختلفی که به آن اشاره شد ، تخفیفاتی را در نظر گرفته و به مشتریان خود ارائه دهید.

 

نمونه سایت شرکتی حرفه ای کد 119

نمونه سایت شرکتی حرفه ای کد 119

معرفی وبسایت چند منظوره سئوفای  Seofy

سایت چند منظوره سئوفای  Seofy یکی از بهترین وبسایت های وردپرس است که رابط کاربری بسیار جذاب دارد ، این وبسایت دموهای مختلفی داره که بی شک شما با دیدن دموهای قالب شگفت زده خواهید شد.

مکس وبر طراحی وبسایت شرکتی دو زبانه

مکس وبر طراحی وبسایت شرکتی دو زبانه

 

سئوفای از افزونه فروشگاه ساز ووکامرس پشتیبانی میکنه و شما می تونید محصولات و دوره های آموزش خودتون رو نیز به فروش برسانید، همچنین نسخه پرمیوم (پولی) افزونه های ویژوال کامپوزر ( visual composer ) و رولشن اسلایدر ( revolution slider ) به عنوان هدیه به همراه قالب ارائه خواهد شد

 

مکس وبر سئو تکنیکال وبسایت

مکس وبر سئو تکنیکال وبسایت

 

کنترل پانل تنظیمات بسیار قدرتمندی دارد و به شما این امکان رو میده که در سریعترین زمان ممکن تنظیمات دلخواهتان را روی سایت اعمال کنید.

 

تامین امنیت وبسایت

تامین امنیت وبسایت

 

سئوفای مناسب برای انواع وب سایت های شرکتی، شخصی، فروشگاهی، دیجیتال مارکتینگ، سئو و… است .

 

 

مکس وبر سئو تصاویر وبسایت

مکس وبر سئو تصاویر وبسایت

 

ویژگی ها و قابلیت های وبسایت چند منظوره سئوفای :

  • طراحی مدرن ، منحصر بفرد و خلاقانه
  • طراحی کاملا ریسپانسیو
  • چندین دموی آماده و زیبا
  • سازگاری کامل با پلاگین فروشگاه ساز ووکامرس
  • پشتیبانی از افزونه رولشن اسلایدر
  • سرعت بارگذاری بالا
  • بهره گیری از افزونه ویژوال کامپوزر (صفحه ساز گرافیکی)
  • دارای قابلیت استفاده از پوسته فرزند (Child-Theme)
  • کنترل پنل تنظیمات بسیار قدرتمند و کاملا فارسی
  • آپدیت
  • پشتیبانی

 

 

با پوسته سئوفای همیشه در اوج خواهید بود!

داشتن وب سایتی زیبا و کاربر پسند آرزوی هر وبمستری هست، بی شک با قالب چند منظوره سئوفای دیگر نگران داشتن یک وب سایت زیبا و شیک نخواهید بود! چرا که سئوفای تمامی ایده های شما را به حقیقت تبدیل خواهد کرد… و شما بایستی تمامی فکر و ذکر خود را به پیشبرد کسب و کارتان بکار بگیرید.

با سفارش این وبسایت بسته های زیر را هدیه دریافت خواهید کرد :

 

سفارش این وبسایت حرفه ای