بهینه سازی سئو وبسایت با نشانه‌گذاری schema یا داده های ساختار یافته

بهینه سازی سئو وبسایت با نشانه‌گذاری schema یا داده های ساختار یافته

بعد از اینکه یک وبسایت خود را راه‌اندازی کردید، باید عملکرد آن را بررسی کنید که آیا خوب کار می‌کند یا نه؟ برای موتورهای جستجو بهینه ‌شده است؟ سئوی آن مطلوب است؟ به کمک روش‌های متعدد می‌توان پایه سئوی وبسایت خود را تقویت کرد که میتوان به اجرای نشانه‌گذاری schema اشاره کرد.

 

نشانه‌گذاری schema

متفاوت بودن در موتورهای جستجو یک امر بسیار مهم است؛ چون میان هزاران نتیجه باید بهترین باشید تا کاربر مشتاق به مشاهده محتوای شما شود. به کمک نشانه‌گذاری schema می‌توان محتوای خود را به گونه‌ای متفاوت و همراه با اطلاعات تکمیلی به کاربران نمایش داد. همچنین عملکرد گوگل را تسهیل کرد تا بتواند به سادگی مسیر خود را بیابد.

 

داده‌های ساختار یافته چیست؟

موتورهای جستجوگر محتوای وبسایت‌ها را شناسایی، تجزیه و تحلیل و در آخر نمایش می‌دهند. مهم نیست که آن موتورها چقدر هوشمند هستند؛ مهم این است که عملکرد آن‌ها ماشینی است. شرکت‌هایی مانند گوگل نمی‌توانند برای نمایش اطلاعات مهم در نتایج جستجو، تنها به الگوریتم‌ها تکیه کنند. به ‌عنوان‌ مثال، گوگل نمی‌تواند بگوید «09001234567» یک شماره تلفن است که در وبسایتی یافته است ؛ اما به روش‌های متعددی می‌توان کار موتورهای جستجو را ساده‌تر کرد. اینجا است که نقش داده‌های ساختار یافته پر رنگ‌تر می‌شود.

 

داده‌های ساخت‌یافته یک روش برای برقراری ارتباط با ربات‌های موتور جستجو است. اضافه کردن نشانه‌گذاری schema در وبسایت به موتورهای جستجو کمک می‌کند وبسایت شما را بهتر درک کنند.

 

  • آیا نشانه‌گذاری schema در سئوی سایت تأثیرگذار است؟
  • نشانه‌گذاری schema در وبسایت دارای دو مزیت برای سئوی سایت است.

 

سئو فرندلی شدن وبسایت : بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) یعنی محتوای خود را به گونه‌ای شفاف، مناسب و قابل درک ارائه دهید تا موتور جستجو بتواند آن را به‌ عنوان نتایج برتر در اختیار کاربران قرار دهد. داده‌های ساختار یافته  به شما امکان می‌دهند اطلاعات مفصلی برای خزنده‌های موتور جستجو و به منظور درک بهتر وبسایت خود فراهم کنید. وبسایتی که برای موتورهای جستجو بهینه ‌شده باشد، شانس بیشتری برای دریافت رتبه‌بندی بالاتر دارد.

در نتایج جستجوی غنی ظاهر می‌شوید : نشانه‌گذاری schema در وبسایت موجب می‌شود در نتایج جستجوی غنی ظاهر شوید.

 

انواع  Rich Results

تا اینجا چگونگی نمایش یک بخش توضیحی مفصل و دقیق در موتورهای جستجو را بررسی کردیم. تمام این اقدامات موجب می‌شوند نوع نمایش نتایج متفاوت باشد و احتمال کلیک افزایش یابد. افزایش نرخ کلیک تأثیر مثبتی روی موقعیت وبسایت خواهد داشت. راه‌های مختلفی وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توان نحوه ارائه اطلاعات را متفاوت‌تر کرد.

 

Rich Snippets

ریچ اسنیپت‌ها “Rich + Snippets” دقیقاً به معنای اطلاعات غنی هستند، که با درج نشانه‌گذاری schema در وبسایت اطلاعات تکمیلی مانند امتیاز دهی و… برای محتوا در نظر گرفته می‌شود. موتورهای جستجو این اطلاعات را در اختیاران کاربران قرار می‌دهند. به این صورت کاربر می‌تواند اطلاعات تکمیلی در مورد محتوای شما به دست آورد.

 

Rich Cards

Rich Cards به معنای کارت‌های غنی و مشابه نتایجی هستند که موقع جستجو در تلفن همراه مشاهده می‌کنید. هنگام جستجوی مواردی مانند محصولات، رستوران‌های محلی، دوره‌ها، فیلم، دستورالعمل‌ها و… با Rich Cards مواجه می‌شوید.

 

اغلب Rich Cards در تلفن‌های همراه مشاهده می‌شوند. این نوع کارت‌ها اصولاً به شیوه‌های قابل ‌لمس طراحی می‌شوند، تا در تلفن‌های همراه برای کاربران جذاب‌تر باشند.

 

Knowledge Graph  یا گراف دانش

تا به حال به بلوک‌های اطلاعاتی بزرگی که سمت راست نتایج جستجو نمایش داده می‌شوند دقت کرده‌اید؟

به این بلوک‌های اطلاعاتی، گراف دانش گفته می‌شود. گراف‌ها شامل تصاویر، مکان، اطلاعات تماس، توضیحات، پروفایل شبکه‌های اجتماعی و… هستند. این بلوک‌های اطلاعاتی در واقع یک نوع نمودار هستند و اصطلاحاً Knowledge Graph نامیده می‌شوند.

 

 

Featured Snippets  یا توضیحات ویژه

اسنیپت‌های ویژه، ارتباط مستقیمی با داده‌های ساختار یافته ندارند. Featured Snippets به محتوای واقعی موجود در وبسایت‌ها مراجعه می‌کنند. این اطلاعات حاوی اطلاعات اضافی مانند سایر اسنیپت‌ها نیست؛ اما به پرسش‌های درخواست شده توسط کاربران پاسخ می‌دهند.

 

 

فقط اطلاعات ساختاری نیست که باید خوب باشد، بلکه کیفیت محتوای کل وبسایت نیز بسیار حائز اهمیت است. باید محتوای روشن و قابل فهمی داشته باشید که بتوان در پاسخ به پرسش‌های کاربران ارائه داد.

 

انواع نشانه‌گذاری schema  در وبسایت

طرح‌های مختلفی وجود دارد که در آن از نشانه‌گذاری‌های Schema استفاده می‌شود. در ادامه برخی از محبوب‌ترین موارد لیست شده‌اند که عبارت‌اند از:

 

  • مقالات
  •  کتاب‌ها
  • آگهی‌های استخدام
  • معرفی چهره‌ها و اشخاص
  • کسب و کار محلی یا سازمان‌ها
  • دوره‌های آموزشی
  • مناسبت‌ها
  • محصولات
  • دستور العمل ها
  • ویدیو
  • نظرات
  • تصاویر
  • درباره نویسندگان
  • تاریخ انتشار مطالب
  • ویرایش‌های مختلف
  • عنوان صفحات و مطالب

 

 

سئو  تصاویر و بهینه‌سازی در سایت

سئو  تصاویر و بهینه‌سازی در سایت

یکی از رازهای مخفی سئو بحث بهینه‌سازی تصاویر سایت است , آیا تا حالا شده که تمرکز تون رو روی تصاویر گذاشته باشید و از جنبه سئو به آن‌ها نگاه کرده باشید؟

طبق آمار سایت Raven  تقریب ۷۸ ٪ مطالب  سئو مرتبط با تصاویر است پس آیا وقتش نیست که مسائل مربوط به تصاویر و بهینه‌سازی عکس‌ها را جدی تر بگیرید؟!

 

سئوی تصاویر یکسری فاکتورهای مشخص و واقعی هستند که باید شما آن‌ها را اعمال و از بهینه‌سازی تصاویرتان اطمینان حاصل کنید.

 

داشتن تصاویر مرتبط با متن یک گزینه‌ عالی برای کسب رتبه‌ی بهتر و خواندنی شدن بیشتر مطلب توسط کاربران می‌گردد چون علاوه بر اینکه بر عنوان و موضوع مقاله تاکید می‌کند در تگ‌های گراف باز فیسبوک و تویتر دیده می‌شود و یک سنسوری برای خواندن موضوع توسط کاربر می باشد بنابراین نیاز است وقت بگذارید و تصاویر مناسب برای موضوعات وبسایت خود پیدا کنید.

 

در این مقاله ما جنبه های مختلف سئو برای تصاویر را بررسی خواهیم کرد

 

شاخص‌های سئو تصاویر:

۱ . اسم فایل تصاویر

۲ .  تگ عنوان و تگ جایگزین

۳ .   شرح تصویر که زیر آن دیده می‌شود

4 .  زمان بارگذاری تصاویر

5 .  نقشه سایت برای تصاویر

 

 

مفاهیم پایه‌ای سئو تصاویر

۱ .    انتخاب نام تصاویر

نام عکس‌های شما مستقیماً توسط گوگل و بقیه موتورها به منظور نشان دادن در نتایجشان خوانده می‌شود , نام تصاویر به راحتی قابل ‌تغییر است  که اغلب ما ازش غافل می‌شویم.

در واقع اسم تصاویر سئو را تحت تأثیر قرار می‌دهد ,حتی خود گوگل هم به این موضوع اشاره کرده است :

اسم فایل های تصاویر به گوگل کمک می‌کند که گوگل بفهمد تصاویر درباره چه چیزی هست پس سعی کنید اسم تصاویر را درست انتخاب کنید و توصیف مناسبی برای آن‌ها برگزینید.

این بدین معنی است که از آپلود غیرحرفه‌ای و رند‌می تصاویر در هاست با هر اسمی باید پرهیز کنیم و باید یک اسم منظم انتخاب کنیم.

مثال : Seo-images-type.jpg

 

مواردی که باید در نام‌گذاری تصاویر رعایت کنید:

  • اولاً کلمات کلیدی عنوان پست و مقاله‌تان را در عنوان تصاویر نیز ذکر کنید
  • کلمات زائد و کوتاه کننده مثل از , به , و … یا در فینگلیش a , the , and و … را حذف کنید
  • بین عنوان و کلمه‌ها از دش یا خط فاصله استفاده کنید نه آندرلاین, در غیر این صورت اسپم حساب می‌شود.

 

 

 

۲ .    تگ عنوان و تگ جایگزین

گوگل اهمیت خیلی بالایی به تگ جایگزین و تگ عنوان در تصاویر می‌دهد , این قسمت به گوگل کمک می‌کند که بفهمد تصاویر درباره چه چیزی است و به شما کمک می‌کند تصاویرتان در نتایج جستجو رتبه بگیرد.

 

پیشنهاد برای اضافه کردن تگ جایگزین

گوگل پیشنهاد می‌دهد از تگ جایگزین برای توصیف استفاده کنید و حتماً از کلمات کلیدی مرتبط و عنوان پست داخل آن استفاده کنید و برای بقیه تصاویر  که مربوط به مقالات نیستند درباره چیزی که توصیف می‌کنند توضیح را اضافه کنید.

 

تگ عنوان شما نیز باید کوتاه , جذاب و مختصر باشد

پس خلاقیت به خرج دهید و نام فایل ها , تگ‌ها و توصیف را متفاوت ایجاد کنید و به گوگل بفهمانید تصاویرتان درباره چه چیزی هست.

وقتی برای اولین بار فایلی را آپلود می‌کنید مشخصات عکس از شما درخواست می‌شود که می‌توانید آن‌ها را ویرایش کنید.

چیزهایی که  شما نیاز دارید: اضافه کردن تگ جایگزین , داشتن کلمات کلیدی مرتبط , اضافه کردن عنوان تصویر , اضافه کردن توصیف یا caption (اگر می‌خواهید زیر عکس نمایش داده شود)

سئو عکس در وردپرس هم امکان پذیر است شما می‌توانید به قسمت رسانه بروید و عکس‌ها را ویرایش کنید.

تگ جایگزین نه تنها برای توصیف عکس بلکه موقعی که تصویر در مرورگر لود نمی‌شود توضیح می‌دهد تصویر درباره چه چیزی هست.

 

 

۳ .    Caption یا توصیف تصاویر

متای توضیحات تصاویر تأثیر مستقیم بر تعداد بازدیدکنندگان دارد و رتبه ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. خب حالا چرا؟

مردم دوست دارند به جای خواندن از اسکن کردن تصاویر با چشم استفاده کنند و  موقعی که یک عکس را نگاه می‌کنند به طور غریزی به توصیف ان نگاه می‌کنند.

 سعی کنید از توصیف‌هایی که جذاب هستند و جلب توجه می‌کنند استفاده کنید. این به سئو شما کمک می‌کند چون گوگل نگاه می‌کند که مردم چقدر در سایت شما می مانند  و چقدر محتوایتان خوانده می‌شود در نتیجه نرخ ماندن در سایتتان بالا می رود.

 

4. زمان بارگذاری تصاویر

اگر زمان بارگذاری تصاویرتان از حد میانگینش کمتر باشد گوگل دوست ندارد سایت شما را نتایج بالای خودش قرار دهد , کاربران هم وقتی تصاویر لود نشود دکمه برگشت را می‌زنند و از سایتتان خارج می‌شوند.

حتی گاهی اوقات تصاویر باعث کندی سایت تان می‌شود و شما می‌توانید با فشرده‌سازی تصاویر و تغییر سایز سرعت سایتتان را افزایش دهید .

 شما باید مطمئن شوید که سایز کلی تصاویرتان از حد معمولش بیشتر نشود و دلیلی هم ندارد که شما یک تصویر با عرض ۱۲۰۰ پیکسلی در سایتتان داشته باشید چون این تصاویر حجیم زمان و فضای شما را خواهند گرفت.

 

جنبه‌های پیشرفته سئوی تصاویر

5 .    نقشه سایت

داشتن نقشه سایت برای تصاویر به گوگل کمک می‌کند که به راحتی تصاویر شما را پیدا کند و راحت ربات‌های موتورهای جستجو داخل سایت و تصاویرتان بخزند .

 

بنابراین مدیران وب‌سایت‌ها باید اطلاعات تصاویر را با جزئیات وارد کنند و این جزئیات ممکن است شامل عنوان, تگ جایگزین و توصیف و موقعیت جغرافیایی باشد.

 

 

گواهینامه ssl و تاثیر ssl بر سئو سایت چیست ؟

گواهینامه ssl و تاثیر ssl بر سئو سایت چیست ؟

SSL یا Secure Socket Layer یک پروتکل امنیتی است که برای برقراری ارتباط امن و مطمئن بین یک سرویس دهنده(Server) و یک سرویس گیرنده (Client) استفاده میشود.

SSL به مدیر سایت این اجازه را می دهد که محتوای صفحات وب را از طریق پروتکل های ایمن مانند HTTPS و HTTP به بازدیدکنندگان انتقال دهد. یکی از نمونه های این تکنولوژی استفاده از آن در سایت بانکهاست.

 

به طور مثال SSL یک لینک رمز گذاری شده بین مرورگر کاربر و سایت ایجاد میکند. این لینک ضمانت میکند که اطلاعات جابه جا شده بین مرورگر و وب سایت توسط اشخاص دیگر قابل مشاهده و تغییر نیستند. این سرویس را می توان از شرکت میزبان و ارائه دهنده هاستینگ خریداری نمود.

 

آیا استفاده از SSL در وب سایت های تجاری لازم است؟

 از آنجا که تعداد وب سایتهای تجاری در حال افزایش است، ایمنی اینگونه سایت ها نیز باید افزایش یابد تا هکرها نتوانند به اطلاعات حیاتی دست یابند.

 

یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از گواهی SSL ایجاد و ضمانت امنیت سایت هایی است که در زمینه کسب و کارهای اینترنتی و تجاری فعالیت میکنند. تمام سایت های تجاری حاوی اطلاعات مهمی از مشتریان هستند که اگر در دسترس برخی از افراد قرار گیرد بسیار خطرناک خواهد بود.

 

 

موتور جستجوی گوگل صراحتا اعلام کرده است که به سایت هایی که از گواهینامه ssl استفاده می نمایند، اهمیت بیشتری میدهد. گوگل از این فاکتور برای بهبود رتبه ی سایت ها استفاده می نماید.

پس ازانتشار الگوریتم کبوتر، گوگل بروز رسانی های جدیدی را در سایت خود منتشر کرد و در ان اعلام کرد که سایت هایی که از گواهینامه ی ssl استفاده میکنند، امتیاز خاصی را از طرف گوگل دریافت می نمایند. انتشار این موضوع در ان دوره دور از ذهن نبود زیرا گوگل قبلا با انتشار الگوریتم گورخر تا حدودی به این موضوع اشاره کرده بود و اعلام کرده بود که یکی از پارامترهای امتیاز دهی به فروشگاه های اینترنتی استفاده از پروتکل SSL می باشد.

 

نکته ای که گوگل در مورد رنکینگ ssl بیان کرده است به این صورت است :

با توجه به اینکه ما تمایل داریم ارتباطات اینترنتی از طریق پروتکل امن ایجاد شود به وب سایتهایی که از پروتکل اس اس ال استفاده می کنند امتیاز کوچکی در رتبه بندی خواهیم داد.

 

همچنین گوگل اعلام کرده است که ارتباطات اینترنتی باید طوری باشد که به صورت پیش فرض بر اساس پروتکل ssl کار کند. گوگل در یوتیوپ ویدئویی را با عنوان ” همه جا https ” منتشر کرده است که در ان درباره مزایای استفاده از پروتکل ssl صحبت کرده است.

 

تفاوت http با https چیست ؟

در پروتکل https داده ها به صورت امن و رمز گذاری شده بین کاربر و وب سرور منتقل می شود. در صورتی که این کار در پروتکل http انجام نمی شود.

 

مزیت استفاده از گواهینامه ی ssl

  • افزایش امنیت سایت با SSL
  • افزایش ارزش اعتماد سایت برای کاربران
  • بهبود سئو در جستجو های گوگل
  •  رمزنگاری ارتباط بین سرور و کاربر برای حفظ امنیت
  •  تشخیص هویت سایت توسط سایر موتورهای جستجو
  • ارائه سرویس‌های اعتباری به سایت های دارای ssl برای گرفتن ستاره دوم از سایت ای نماد

 

البته اجباری بودن استفاده از SSL بستگی به نوع تجارت و عملکرد آن دارد مثلا برای وب سایت هایی که شماره کارت اعتباری، آدرس، ایمیل یا شماره تلفن افراد را جمع آوری می کنند، این کار ضروری است.

زمانی که کاربران از سایتی که از گواهی SSL استفاده میکند بازدید میکنند اطمینان خاطر دارند که این همان سایت مورد نظرشان است و اطلاعات خود را به سایت درست و معتبری ارسال میکنند.

با استفاده از این فناوری میتوان از حملاتی مثل فیشینگ که مبنی بر جعل سایت هستند جلوگیری کرد. در اینگونه حمله ها هکر که میتواند یک رقیب تجاری باشد با ایجاد سایتی که به لحاظ ظاهری مشابه سایت اصلی میباشد و با فریب دادن کاربران، آنها را به سایت جعلی هدایت میکند و بدین ترتیب امنیت اطلاعات آنها را به خطر می اندازد، سرقت اطلاعات انجام می دهد و یا از آنها اطلاعات جمع آوری میکند.

مسائل مطرح شده باعث میشود تا بیشتر به اهمیت استفاده از SSL در سایت های تجاری پی ببریم. در صورت استفاده از این گواهی از حمله هایی مانند آنچه گفته شد جلوگیری میشود و علاوه بر تصدیق اصل بودن سایت با رمز گذاری اطلاعات بین کاربران و سایت آنها از یک ارتباط امن و قابل اعتماد، مطمئن میشوند و معنای آن اینست که اطلاعات کاربران بدون دستکاری و یا دسترسی دیگران، جعل و … جابه جا میشود.

 

 

Local SEO  یا سئو محلی چیست؟

Local SEO  یا سئو محلی چیست؟

سئو محلی چیست؟

Local SEO  یا سئو محلی چیست؟

سئو محلی یک مفهوم تقریبا جدید در بهینه سازی وبسایت برای موتور جستجوی گوگل است. گوگل محل جغرافیایی افراد و تاریخچه جستجوی آنها را در نظر گرفته و نتایج خود را براین اساس مرتب میکند. مکان جغرافیایی کاربران به راحتی از طریق آی پی قابل تشخیص است ولی محل جغرافیایی تجارت یا وبسایت شما تنها با رعایت اصول سئو تکنیکال مشخص میگردد. کلیه فعالیت های شما برای تعیین مکان جغرافیایی تحت پوشش خود و فهماندن آن به ربات های گوگل را سئو محلی می نامیم.

 

سئو محلی یا Local SEO روند بهینه سازی وب سایت شما برای بهبود جایگاه در نتایج محلی گوگل یا همان نتایج وابسته به محل جغرافیایی کاربران است. طبق گفته خود گوگل بیش از یک سوم ورودی های سایت های از جستجو از سال 2014 محلی هستند . 

گوگل به تازگی توجه ویژه ای به جستجوی محلی و ارائه نزدیک ترین و بهترین نتایج به کاربران خود داشته است و این امر میتواند در آینده پررنگ تر و مهمتر نیز جلوه کند. اگر تجارت یا سایت شما محدوده جغرافیایی مشخصی را پوشش میدهد، باید به سئوی محلی نیز توجه داشته باشید. بعنوان مثال یک آموزشگاه موسیقی که در محدوده خاصی از تهران واقع شده است و یا یک فروشگاه که نهایتا میتواند یک شهر را بعنوان مخاطبین هدف خود در ذهن داشته باشد میتواند از سئوی محلی برای بهبود تجارت خود بهره بگیرد.

 

ساده ترین مثال سئو محلی برای یک رستوران در اصفهان ، کسب جایگاه در عباراتی مانند “رستوران در اصفهان” یا “بهترین رستوران اصفهان” می باشد. به این طریق تمامی افرادی که در اینترنت بدنبال یک رستوران مناسب یا جدید در شهر اصفهان میگردند با شما آشنا خواهند شد. به همین منظور اولین قدم در سئوی محلی هدف گذاری روی عباراتی است که مستقیما نام مکان، محدوده یا شهر مورد نظر شما را در خود دارند و دومین قدم قرار دادن این عبارات در فضاهایی مناسب از محتوای سایت خواهد بود.

 

اسلایدر سئو محلی گوگل چیست؟

اسلایدر گوگل یک عکس رنگی و افقی است که در بالای نتایج جستجو پدیدار می شود. اسلایدر گوگل 9 نتیجه برتر جستجوی محلی را برای شما به نمایش می گذارد. تمامی تصاویر نمایش داده شده در این بخش از پروفایل گوگل پلاس این مکان ها که توسط خود صاحب حساب کاربری (مسئول سئو محلی) و یا مشتریانتان بارگذاری میشوند دریافت میگردد.

 

چگونه در اسلایدر گوگل باشیم؟

کاملا مشخص است که این قابلیت گوگل در حال حاضر استفاده زیادی در ایران ندارد و کمتر شاهد چنین اسلایدری در نتایج جستجوی خود هستیم. دلیل این امر را میتوان تحریم ایران و عدم امکان ثبت نام در Local Business گوگل دانست. با این وجود شما میتوانید با رعایت اصول سئوی محلی جایگاه مناسبی در نتایج اصلی گوگل و نه اسلایدر گوگل نیز کسب کنید که تاثیر بالایی بر جذب بازدیدکننده یا مشتری برای سایت خواهد داشت.

سئوی محلی شایسته این است که برای انجامش وقت بگذاریم. در اینجا به بیان چند مرحله از آماده سازی سایت خود جهت حضور در اسلایدر گوگل می پردازیم.

 

درخواست یک صفحه Google + کنید و فرم مربوط به آن را به طور کامل پرکنید.

عکس های با کیفیت در صفحه Google+ خود آپلود کنید.

مشتریان خود را تشویق به گذاشتن نظریاتشان در صفحه Google+ خود کنید.

لینک های مناسب از سایت هایی در زمینه کاری خودتان کسب کنید. این لینکها باید با هدف گذاری روی نام تجاری و یا برند شما باشند.

ممکن است شما در یک عبارت خاص مانند “آموزشگاه موسیقی” جایگاه مناسبی نداشته باشید، ولی میتوانید با رعایت اصول سئو محلی هدف گذاری خود را برای عباراتی مانند “آموزشگاه موسیقی در تهران” انجام داده و به سرعت در این کلمات پیشرفت کنید.

 

باکس جستجوی محلی چیست؟

باکس جستجوی محلی یک نوع سنتی از نمایش نتایج محلی است که در آن نام تمامی تجارت های محلی حاوی عبارت جستجو شده به نمایش گذاشته می شود. این باکس محلی معمولا بعد ازنمایش سه نتیجه کلی نمایش داده می شود.

چگونه در سئو محلی موفق باشیم؟

بطور حتم کسب لینک های مناسب و واقعی از سایت های مرتبط و با هدف گذاری روی عباراتی که در آنها به مکان جغرافیایی شما اشاره شده تاثیر بالایی بر سئو محلی سایت شما خواهد داشت ولی در این بخش به مواردی که باید در محتوای سایت و ساختار کلی آن رعایت کنید اشاره خواهیم کرد. پاسخ به سوالات زیر میتواند راهنمای خوبی برای شناخت عوامل موثر بر سئو محلی باشد:

 

1- آیا نام، آدرس وتلفن من در تمامی صفحات وبسایت درج شده است؟

روبات های گوگل قابلیت درک شماره تماس و آدرس شما را دارند.

2- آیا هر صفحه از سایت موردنظر از یک محتوای منحصر به فرد برای توضیح یک محصول یا توضیح درباره یک سرویس دهی با بیان جزئیات آن برخوردار است؟

 

به بیان دیگر محتوای سایت شما نباید تکراری و غیر مفید بنظر برسد، هر صفحه از سایت باید به تنهایی ارائه دهنده مفاهیم و مطالب مشخصی باشد که در بخش های دیگر سایت تکرار نشده است.

 

3- آیا وبسایت من در سایت های دایرکتوری محلی معتبر قرار گرفته شده است؟

4- آیا لینک سایت شما در سایت هایی که محتوای شما را کپی کرده اند قرار گرفته است؟

سایت های بسیاری هستند که محتوای خود را تولید نمیکنند بلکه با جمع آوری اطلاعات از اینترنت خوراک محتوایی خود را تامین میکنند. بهتر است همیشه به این سایت ها توجه کنید و مطمئن شوید که لینک شما را بعنوان مرجع مقاله درج نموده اند زیرا بر سئوی کلی سایت و سئو محلی شما بسیار تاثیرگذار است.

 

5- آیا افراد نظرشان را درباره این سایت بیان کرده اند؟

اگر شما یک صفحه مشخص برای سایت یا تجارت خود در گوگل پلاس ایجاد کرده باشید، کاربران قادر خواهند بود نظراتشان را در مورد کیفیت خدمات شما در آن فضا بیان کنند. یکی از کلیدی ترین پارارمترهای موثر بر سئو محلی همین نظرات کاربران در صفحه گوگل پلاس شماست. شما میتوانید از دوستان یا مشتریان خود درخواست کنید تا نظرشان را مستقیما در صفحه گوگل پلاس برای شما بیان کنند.

 

6- آیا این وبسایت کیفیت لینک شدن در سایت های دیگر رادارد؟

مردم معمولا فراموش می کنند که اعتبار سایت شما به عنوان یک فاکتور در رتبه بندی محلی قرار می گیرد. شما برای افزایش اعتبار سایت خود نیاز دارید که سایت های دیگر به شما لینک کنند ، پس باید راه مناسب برای این کار پیدا کنید.

 

اشتباهات رایج در سئو محلی

به همان راحتی که انجام مراحل درست می تواند به روند بهبود رتبه سایت شما کمک کند، برداشتن قدم های اشتباه می تواند رتبه سایت شما را پایین آورده و حتی در بعضی مواقع باعث جریمه سایت شود. در این بخش توجه شما را به برخی از اشتباهات رایج در سئو محلی جلب می کنیم:

 

1- استفاده نکردن از کد تلفن شهر

نام، شماره تلفن و آدرس از فاکتور های مهم در رتبه بندی جستجوی محلی هستند. اگر هنگامی که شماره تماس خود را در سایت قرار می دهید کد شهر را در آن لحاظ نکنید، یک فاکتور موثر در بهبود روند سئو محلی را از دست داده اید.

 

2- عدم درج آدرس شرکت

گوگل بسیار هوشمند است و آدرس های پستی را بخوبی می شناسد. اگر در صفحه تماس خود از نقشه گوگل یا تصاویری برای نمایش کروکی استفاده میکنید، حتما آدرس خود را بصورت متنی نیز درج کنید تا روبات های گوگل قادر به درک آن باشند.

 

3- کامل نکردن صفحه پروفایل در گوگل پلاس

هرچند که خود گوگل انکار می کند اما عاشق صفحاتی است که اطلاعاتشان کامل است .

Google+ یک فرصت بسیار مناسب برای ایجاد یک صفحه اجتماعی برای کسب و کار شماست. شما باید یک صفحه پروفایل ایجاد کنید و تمامی اطلاعاتی که از شما خواسته شده را در آن پاسخ دهید. زمینه کاری خود را به دقت تعیین کنید و تصاویری که تمایل دارید در نتایج گوگل دیده شوند را در این صفحه بارگذاری کنید.

 

4- استفاده از کلمات کلیدی اشتباه

5- نادیده گرفتن سرعت سایت

گوگل عاشق این است که بهترین نتیجه را برای جستجوگران فراهم کند. سایت شما باید به سرعت بالا بیاید و تجربه خوبی را برای کاربر فراهم کند. با در نظر گرفتن سئو محلی یا حتی بدون آن، سال 2019 سالی است که در آن بالا بودن سرعت سایت و فراهم کردن محیطی کاربرپسند اهمیت زیادی دارد.

 

6- استفاده بیش از اندازه از کلمه کلیدی حاوی مکان جغرافیایی

اگر به روزهای اولیه ی حضور سئو محلی برگردیم متوجه می شویم که استفاده بیش از اندازه از یک کلمه کلیدی رتبه سایت را درموتور جستجو بالا می برد. طولی نکشید که گوگل متوجه این بازی شد و تاثیر آن را از بین برد. امروزه همچنان افراد فکر می کنند که استفاده بیش از اندازه کلمه کلیدی رتبه سایتشان را بالا می برد در صورتی که در بسیاری موارد حتی باعث کاهش رتبه سایت آنها می شود، بنابراین از انجام چنین کاری خوددراری کنید.

 

7- عدم فعالیت در شبکه های اجتماعی

موتورهای جستجو فاکتورهای زیادی برای رتبه بندی سایت ها دارند که از جمله آنها میزان به اشتراک گذاری مطالب است. به اشتراک گذاری مطالب (بیش از همه در Google+ و بعد از آن در (facebook از فاکتور های مهم گوگل در سئو محلی است.

 

آمادگی برای شروع سئو محلی سایت

اگر تصورمیکنید که آمادگی لازم برای سئو محلی سایت خود را دارید، کمی دست نگه دارید ! چرا؟ چون قبل از هرکاری باید ابتدا کلمات هدف خود را انتخاب کنید. تجارت خود را از ابعاد مختلف نگاه کنید و عباراتی که ممکن است به ذهن کاربران برسد حدس بزنید.