تفاوت سئو On Page Seo و Off Page Seo

تفاوت سئو On Page Seo و Off Page Seo

آنچه که شما در سایت تان می نویسید و برای سئو و بهینه سازی آنها به صورت دستی دسترسی دارید (On Page Seo) نامیده می شود مانند کلمات کلیدی، متاتگ ها، تگ های h1 تا h6، تگ های عنوان Title Tagها.

آنچه که شما می توانید برای افزایش سئو و بهینه سازی وبسایت در دیگر وبسایت ها از سایت خود و لینک های خود تبلیغ کنید تا دیگران بینند (Off Page Seo) می باشد مانند شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها، ویدئوها و مقالات.


سئو On-Page و Off-Page چه تفاوتی دارند؟

دراستراتژی سئو وبسایت دو بخش اصلی وجود دارد .

دو روش برای سئو کردن وبسایت : سئو On-Page SEO و دیگری  Off Page SEO

سئو On-Page چیست؟

کدام یک مهم‌تر هست؟


سئو On-Page چیست؟

On Page SEO  به مجموعه اقدامات که روی وبسایت برای انطباق با الگوریتم های گوگل انجام میدهیم تا شرایط لازم برای ایندکس شدن توسط ربات های گوگل را اخذ و جایگاه مناسبی در serp گوگل داشته باشیم گفته میشود .


سئو Off-Page چیست؟
سئو Off-Page چیست؟

سئو Off-Page چیست؟

Off Page SEO به مجموعه فرآیندی که خارج از وبسایت انجام میدهیم تا رتبه خوبی در گوگل داشته باشه گفته میشه.


سئو On-Page و Off-Page چه تفاوتی دارند؟

به عنوان مثال برای  On Page SEO تگ تایتل وبسایت  را بطور صحیح تنظیم میکنیم. تگ Meta Description و هدینگ‌های وبسایت رو به خوبی استفاده میکنیم. همچنین محتوای خوب و سئو شده و Unique برای سایت تولید میکنیم و عملکرد وبسایت مانند افزایش سرعت بهینه سازی میشود و از سرویس با کیفیت هاستینگ جهت میزبانی وبسایت استفاده میکنیم .

اما بخش اصلی Off Page SEO لینک دادن از وبسایت‌های مرتبط  به وبسایت مورد نظر میباشد .


یک مثال عینی این تفاوت :

متخصص‌های سئو زمانی که قصد دارند On Page SEO و Off Page SEO رو مثال بزنند سایت شما رو به یک وان تشبیه میکنن که یک سری ابرهای اسفنجی داخل آن قرار گرفته که آن ابرها حکم صفحات یا نوشته های وبسایت شما رو دارند – On Page SEO- و سپس ، آبی که داخل وان وارد میشود را به Off Page SEO تشبیه می‌کنند.

هرچقدر که آب بیشتری وارد این وان شود یعنی Off Page SEO بهتری انجام شود (که بخش بیشتر آن لینک های خارجی وبسایت شما هست) آب بالاتر آمده و در نتیجه اسفنج ها هم بالاترقرار میگیرند .

وقتی که آب وان بالاتر قرار میگیرد صفحات وبسایت شما توی نتایج گوگل رتبه بهتری رو کسب میکنند .


کسب و کار آنلاین خود را رونق ببخشید

بسته حرفه ای تبلیغات اینترنتی و تولید محتوا


کدام یک بهتر و مهم‌تر هست؟

برای بهینه سازی یک وبسایت برای گوگل هر دو را با هم باید انجام داد. زیرا یک وبسایت که On Page SEO خوبی داشته باشد و Off Page SEO خوبی نداشته باشد در SERP گوگل به خوبی بالا نمیاد و یک وبسایت که Off Page SEO خوب و On Page SEO بدی داشته باشد هم قابلیت رقابت در صفحه اول گوگل ندارد .


دیگر مطالب

چگونه ترافیک وبسایت را افزایش دهیم ؟

زمانی که در حال رانندگی در بزرگراه ها هستید، زمانی که کار می کنید، زمانی که استراحت می کنید به عنوان بازاریاب به این موضوع فکر می کنید که چگونه می توانید ترافیک خوبی به سمت سایتتان جذب نمایید. اگر تا به حال در جذب ترافیک به سمت سایتتان مشکل داشته اید باید بدانید که تنها نیستید

Continue Reading چگونه ترافیک وبسایت را افزایش دهیم ؟

ارسال اتوماتیک پست به شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی نقشی پر رنگ در زندگی روزانه ما دارند و اگر بتوانیم به نوعی مخاطبان این بخش را به سمت سایت خود بکشانیم در بهبود رتبه سایت بسیار موثر خواهد بود و همچنین باعث ورودی بیشتر از سمت این شبکه ها خواهید داشت.

Continue Reading ارسال اتوماتیک پست به شبکه های اجتماعی

استفاده از امکانات گوگل آنالیتیکس در محیط وردپرس بدون محدودیت

به دلیل اینکه گوگل آنالیزدر ایران در دسترس نیست و باید از طریق فیلتر شکن به این سایت مراجعه کنید عموما دردسر اتصال و… دارد. اما با افزونه Analytify Pro می توانید به همه این مشکلات پایان داده و به یکباره سایت گوگل آنالیز را به پیشخوان وردپرس خود انتقال داده و از همه امکانات گوگل آنالیز در سایت خود استفاده کنید.

Continue Reading استفاده از امکانات گوگل آنالیتیکس در محیط وردپرس بدون محدودیت

Call To Action چیست ?

در دنیای امروزی اینکه شما بتوانید کاربران و مخاطبین هدف خود را برای به انجام رساندن یک conversion و هدف ترغیب کنید کار سختی ست. به این دلیل که در گذشته، این کار با تعداد زیادی از صفحات پاپ آپ و تبلیغات بی ربط همراه بود.

Continue Reading Call To Action چیست ?

استراتژی سئو و تولید محتوا

شاید تدوین استراتژی سئو سایت ، خود به تنهایی مهمتر از بروزرسانی وبسایت باشد . این مسیر با انتخاب ارزشمندترین کلمات کلیدی و آنالیز رقبا آغاز می شود و در نهایت به یک راهکار کاربردی برای تعیین صفحات هدف و نگارش محتوای مفید برای وبسایت ختم میشود .

Continue Reading استراتژی سئو و تولید محتوا


نوشته‌های مرتبط هوشمند

نوشته‌های مرتبط هوشمند

یکی از بهترین راهکار های کاهش نرخ گریز (bounce rate) در طراحی و تولید محتوا وبسایت، نمایش مطالب مرتبط در بین مطالب است. با اینکار کاربران سایت مطالب مرتبط با نوشته‌ای که در حال خواندن آن هستند را هم مشاهده کرده و در واقع زمان بیشتری را در وب سایت شما سپری‌ می‌کنند.

یکی از راهکار های نمایش مطالب مرتبط در وبسایت ، نمایش مطالب مرتبط بین محتوای نوشته‌های سایت هست که هرچه هوشمندانه تر انجام شود کاربر را به بازدید از سایر مطالب وب سایت شما ترغیب می‌کنند.

با اینکار کاربر شما خواه ناخواه مطالب مرتبط شما را خواهد دید و بیشتر برای کلیک روی مطالب مرتبط ترغیب خواهد شد. این مهم در بهینه سازی و سئو وبسایت نیز بسیار تاثیر گذار خواهد بود.


به مطالب مرتبط پایین نوشته اکتفا نکنید

امروزه انتهای هر نوشته پر است از مطالبی که کاربر را عملا درگیر وب سایت شما خواهد کرد.
زمانی که کاربر خواندن یک نوشته ای از سایت شما را تمام می کند با call to action های زیادی مثل باکس نویسنده نوشته، دکمه‌های اشتراک گذاری، فرم دیدگاه و شاید هم در آخر نوشته های مرتبط مواجه می‌شود که این باعث درگیر شدن کاربر به صفحات وب سایت شما خواهد شد.


عملکرد نوشته‌های مرتبط هوشمند

در این روش به کمک یک الگوریتم قدرتمند به صورت خودکار و با توجه به قواعد گرامری یک نوشته مثل نقطه گذاری، خط شکست، پاراگرافت‌ها و برچسب ‌ها را تشخیص داده و باکس نوشته‌های مرتبط را در جای درست قرار میگیرد و هیچ شکستی در محتوا ایجاد نمی‌کند.

در این روش به صورت خودکار باکس‌های مطالب مرتبط به درون مقالات شما اضافه میشود .


این عملکرد به خوبی SEO وبسایت و نرخ بازدید صفحات را افزایش و نرخ گریز را از سایت شما را کاهش می‌دهد و از همه مهم تر موجب افزایش درگیری کاربر با وب سایت می‌شود. این خود روشی بسیار موثر برای تبدیل کردن کاربران وب سایت به خریداران آینده از شما است.


ویژگی‌های کلیدی نوشته‌های مرتبط هوشمند:

  • افزایش سئو سایت با افزایش نرخ بازدید صفحات
  • یافت مطالب مرتبط بر اساس برچسب و دسته
  • ایجاد نا محدود پست مرتبط در هر نوشته
  • امکان سفارشی سازی باکس نوشته
  • امکان درج تصویر در باکس

قابلیت درخواست بازگشت وجه توسط کاربران در ووکامرس

قابلیت درخواست بازگشت وجه توسط کاربران در ووکامرس

در فروشگاه‌های اینترنتی اعتماد مشتریان به شما و کیفیت محصولاتی که در فروشگاه به فروش می‌رسد، بسیار مهم است و مدیران فروشگاه‌ها نیاز به جلب اعتماد مشتریان خود برای خرید مطمئن دارند. برای جلب اعتماد مشتریان کارهای مختلفی می‌توان انجام داد که از جمله آنها می‌توان به تضمین کیفیت، ارائه خدمات پس از فروش، ارائه هدیه بر روی محصولات و… اشاره کرد. یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که در برخی از سایت‌ها نیز به چشم می‌خورد، امکان درخواست بازگشت وجه در ووکامرس است که در این‌صورت مشتریان شما نیز محصول موردنظر خود را با اطمینان بیشتری می‌خرند.


درخواست بازگشت وجه در ووکامرس

ووکامرس به عنوان یکی از فروشگاه‌سازهای مطرح دنیا که بر پایه وردپرس طراحی و توسعه یافته است، قابلیت‌های زیادی دارد و قابلیت بازگشت وجه و امکان ثبت درخواست آن توسط کاربران را در خود تعبیه کرده است که با استفاده از آن قادر به ایجاد بخش درخواست بازگشت وجه در ووکامرس توسط کاربران خواهید بود.


فروشگاه اینترنتی خود را ایمن سازید


برخی از امکانات ماژول درخواست بازگشت وجه  :

  • قابلیت ایجاد بخش درخواست بازگشت وجه در ووکامرس
  • قابلیت تعیین تعداد روزهای مجاز برای اعلام درخواست بازگشت وجه در ووکامرس
  • قابلیت پرسش و پاسخ میان کاربران سایت و مدیریت سایت
  • قابلیت بستن درخواست پس از بررسی توسط مدیریت سایت
  • قابلیت ارسال ایمیل اطلاع‌رسانی به کاربر و مسئول فروشگاه

در فروشگاه‌های اینترنتی جلب اعتماد مشتریان فروشگاه برای خرید محصول مهم‌ترین امر است و یکی از راه‌‍‌های جلب اعتماد کاربران بازگشت وجه به کاربران در صورت نارضایتی از محصول است.


دیگر مطالب


چگونه ترافیک وبسایت را افزایش دهیم ؟

زمانی که در حال رانندگی در بزرگراه ها هستید، زمانی که کار می کنید، زمانی که استراحت می کنید به عنوان بازاریاب به این موضوع فکر می کنید که چگونه می توانید ترافیک خوبی به سمت سایتتان جذب نمایید. اگر تا به حال در جذب ترافیک به سمت سایتتان مشکل داشته اید باید بدانید که تنها نیستید

ادامه مطلب چگونه ترافیک وبسایت را افزایش دهیم ؟

ارسال اتوماتیک پست به شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی نقشی پر رنگ در زندگی روزانه ما دارند و اگر بتوانیم به نوعی مخاطبان این بخش را به سمت سایت خود بکشانیم در بهبود رتبه سایت بسیار موثر خواهد بود و همچنین باعث ورودی بیشتر از سمت این شبکه ها خواهید داشت.

ادامه مطلب ارسال اتوماتیک پست به شبکه های اجتماعی

استفاده از امکانات گوگل آنالیتیکس در محیط وردپرس بدون محدودیت

به دلیل اینکه گوگل آنالیزدر ایران در دسترس نیست و باید از طریق فیلتر شکن به این سایت مراجعه کنید عموما دردسر اتصال و… دارد. اما با افزونه Analytify Pro می توانید به همه این مشکلات پایان داده و به یکباره سایت گوگل آنالیز را به پیشخوان وردپرس خود انتقال داده و از همه امکانات گوگل آنالیز در سایت خود استفاده کنید.

ادامه مطلب استفاده از امکانات گوگل آنالیتیکس در محیط وردپرس بدون محدودیت

Call To Action چیست ?

در دنیای امروزی اینکه شما بتوانید کاربران و مخاطبین هدف خود را برای به انجام رساندن یک conversion و هدف ترغیب کنید کار سختی ست. به این دلیل که در گذشته، این کار با تعداد زیادی از صفحات پاپ آپ و تبلیغات بی ربط همراه بود.

ادامه مطلب Call To Action چیست ?

استراتژی سئو و تولید محتوا

شاید تدوین استراتژی سئو سایت ، خود به تنهایی مهمتر از بروزرسانی وبسایت باشد . این مسیر با انتخاب ارزشمندترین کلمات کلیدی و آنالیز رقبا آغاز می شود و در نهایت به یک راهکار کاربردی برای تعیین صفحات هدف و نگارش محتوای مفید برای وبسایت ختم میشود .

ادامه مطلب استراتژی سئو و تولید محتوا



تعیین قیمت ویژه برای فروش عمده محصول در ووکامرس   WooCommerce Wholesale Prices

تعیین قیمت ویژه برای فروش عمده محصول در ووکامرس WooCommerce Wholesale Prices

شاید شما هم بخواهید برخی محصولات فروشگاهتان را با قیمت پایین تر به کاربرانی خاص بفروشید؛ یا به عبارت دیگر، فروش عمده محصول در ووکامرس را برای آن ها در نظر بگیرید. فرض کنید صاحب یک فروشگاه اینترنتی کیف هستید. کاربری می‌خواهد ۵۰ عدد کیف را یکجا از شما خریداری کند. قطعا برای حفظ مشتری باید کیف را به قیمت عمده به ایشان بفروشید. اگر شما هم نیازمند فروش محصولات فروشگاه ووکامرسی خود با قیمت عمده هستید، برای این منظور نیز امکانی در ووکامرس تعبیه شده که به کمک آن می‌توانید عملیات فروش عمده در ووکامرس را انجام دهید.

فروش عمده محصول در ووکامرس

این امکان به ما اجازه می‌دهد تا به مشتریانی خاص این اجازه را بدهیم که محصولات را با قیمت ویژه بصورت فروش عمده محصول در ووکامرس و کمتر از آن چیزی که به مشتریان معمولی ارائه می‌شود، بفروشیم.

عملکرد این قابلیت بدین ترتیب صورت میگیرد ، در جعبه اطلاعات محصول، گزینه جدیدی به نام Whosesale Prices نمایش داده می‌شود که مربوط به فروش عمده محصول در ووکامرس است. اینجا می‌توان قیمت عمده‌ای که در نظر دارید را وارد کنید.

فروش عمده محصول در ووکامرس
فروش عمده محصول در ووکامرس

به طور مثال ، قیمت اصلی محصول را 50 هزار تومان و قیمت عمده آن را 45 هزار تومان قرار میدهیم .  فرقی نمی‌کند محصول شما ساده است یا متغیر؛ می‌توان برای محصولات متغیر هم قیمت عمده را اعمال کرد.


مجوز خرید عمده

در این قابلیت باید کاربرانی را به عنوان اشخاصی که می‌توانند محصولات شما را با قیمت عمده بخرند به فروشگاه معرفی کرد. برای این کار در منوی کاربران در پیشخوان فروشگاه وارد شده و اگر کاربری از قبل در سایت ثبت نام کرده است، روی دکمه ویرایش کلیک و نقش کاربر را Wholesale Customer تعیین کرد .

مجوز خرید عمده
مجوز خرید عمده


حال اگر کاربری را که به عنوان Wholesale Customer برگزیدید، محصولاتی را که برای آن‌ها قیمت عمده اعمال کرده‌اید مشاهده کند، می‌تواند آن‌ها را با قیمت عمده خریداری کند. این قیمت فروش عمده محصول در ووکامرس به جز برای این کاربران تعیین شده، برای بقیه قابل مشاهده نیست.


Wholesale Customer
Wholesale Customer

همانطور که مشاهده می کنید، به جای قیمت اصلی، قیمت عمده برای کاربر مورد نظر نمایش داده خواهد شد.


اگر قصد دارید فروشگاه ووکامرسی خود را پیشرفته‌تر کنید و برای کاربرانی که خرید بالایی دارند قیمت عمده لحاظ کنید، این قابلیت بهترین انتخاب شما خواهد بود. چرا که کاربران شما ممکن است خود تامین کننده باشند و محصولات با تعداد بالایی از شما خرید کنند. ارائه محصولات با فروش عمده محصول در فروشگاه در این گونه موارد ضرورت می‌یابد.


دیگر مطالب


چگونه ترافیک وبسایت را افزایش دهیم ؟

زمانی که در حال رانندگی در بزرگراه ها هستید، زمانی که کار می کنید، زمانی که استراحت می کنید به عنوان بازاریاب به این موضوع فکر می کنید که چگونه می توانید ترافیک خوبی به سمت سایتتان جذب نمایید. اگر تا به حال در جذب ترافیک به سمت سایتتان مشکل داشته اید باید بدانید که تنها نیستید

ادامه مطلب چگونه ترافیک وبسایت را افزایش دهیم ؟

ارسال اتوماتیک پست به شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی نقشی پر رنگ در زندگی روزانه ما دارند و اگر بتوانیم به نوعی مخاطبان این بخش را به سمت سایت خود بکشانیم در بهبود رتبه سایت بسیار موثر خواهد بود و همچنین باعث ورودی بیشتر از سمت این شبکه ها خواهید داشت.

ادامه مطلب ارسال اتوماتیک پست به شبکه های اجتماعی

استفاده از امکانات گوگل آنالیتیکس در محیط وردپرس بدون محدودیت

به دلیل اینکه گوگل آنالیزدر ایران در دسترس نیست و باید از طریق فیلتر شکن به این سایت مراجعه کنید عموما دردسر اتصال و… دارد. اما با افزونه Analytify Pro می توانید به همه این مشکلات پایان داده و به یکباره سایت گوگل آنالیز را به پیشخوان وردپرس خود انتقال داده و از همه امکانات گوگل آنالیز در سایت خود استفاده کنید.

ادامه مطلب استفاده از امکانات گوگل آنالیتیکس در محیط وردپرس بدون محدودیت

Call To Action چیست ?

در دنیای امروزی اینکه شما بتوانید کاربران و مخاطبین هدف خود را برای به انجام رساندن یک conversion و هدف ترغیب کنید کار سختی ست. به این دلیل که در گذشته، این کار با تعداد زیادی از صفحات پاپ آپ و تبلیغات بی ربط همراه بود.

ادامه مطلب Call To Action چیست ?

استراتژی سئو و تولید محتوا

شاید تدوین استراتژی سئو سایت ، خود به تنهایی مهمتر از بروزرسانی وبسایت باشد . این مسیر با انتخاب ارزشمندترین کلمات کلیدی و آنالیز رقبا آغاز می شود و در نهایت به یک راهکار کاربردی برای تعیین صفحات هدف و نگارش محتوای مفید برای وبسایت ختم میشود .

ادامه مطلب استراتژی سئو و تولید محتوا