Call To Action چیست ?

Call To Action چیست ?

در دنیای امروزی اینکه شما بتوانید کاربران و مخاطبین هدف خود را برای به انجام رساندن یک conversion و هدف ترغیب کنید کار سختی ست. به این دلیل که در گذشته، این کار با تعداد زیادی از صفحات پاپ آپ و تبلیغات بی ربط همراه بود.

اما امروز ماجرا کمی متفاوت است. یکی از اهداف وبمسترها و تولید کنندگان محتوا این است تا محتوای ارزشمندی تولید کنند. از طرفی برای اینکه اهداف وبسایت خود را عملی کنند به مخاطبین خود نیاز دارند. چطور می‌توانید توجه کاربران را به انجام کاری جلب کنید؟

برای این منظور یکی از راه‌ها استفاده از دکمه‌هایی با عنوان Call to action است. چطور می‌توان امکان Call To Action در وبسایت اضافه کرد؟

در ادامه این مطلب به بیشتر این سوالات پاسخ می‌دهیم. فقط کافیست همراه ما باشید.


call to action چیست؟


Call to action که مخفف آن CTA است به دکمه‌های متنی و تصویری گفته می‌شود که کاربران را به یک صفحه جدید هدایت می‌کنند که در نتیجه آن یک هدف (Goal) عملی می‌شود.


بدون شک همه‌ی ما تجربه روبه رو شدن با همچین دکمه‌هایی را داشته‌ایم. برای مثال، بارها اتفاق افتاده که در ازای دانلود و دسترسی به یک فایل، اطلاعاتی همچون آدرس ایمیل، نام و نام خانوادگی خود را در اختیار وبسایت‌های گوناگونی قرار داده‌ایم.

اما دکمه call to action در وردپرس فراتر از این‌هاست. فراموش نکنید که CTA قرار گرفته در وبسایت شما باید به یک لینک و محتوای ارزشمند هدایت شود. CALL TO ACTION فراتر از یک دکمه است که کاربران بر روی آن کلیک می‌کنند. در نتیجه با جلب توجه کاربران به این دکمه، شما می‌توانید به اهداف مختلفی که برای وبسایت خود تعریف کرده‌اید دست پیدا کنید که این اهداف می‌تواند شامل فروش محصول، ثبت نام، بازدید از یک پست خاص و … باشد.


مزایای (CTA (Call to action


CTA هم برای کاربران و هم برای صاحبان وبسایت‌ها مزایایی را به همراه دارد

برای وبسایت‌ها: از مزیت‌های این دکمه برای وبسایت‌ها می‌توان به ترغیب کاربران و تعامل بیشتر آن‌ها با وبسایت و اهداف آن اشاره کرد. برای مثال به ازای کلیک بر روی Call To Action در فروشگاه اینترنتی ، کاربران اقدام به خرید محصول می‌کنند یا به آخرین پست وبسایت شما لینک داده می‌شوند و یا حتی در یک خیریه شرکت می‌کنند. این اعمال با توجه به کسب و کار و حوزه‌ای که در آن مشغول به کار هستید، متفاوت خواهد بود.


برای کاربران: Call to action برای کاربران همانند یک نقشه راهنماست. همان طور که XML برای موتورهای جستجو مثل یک نقشه راهنماست. با وجود دکمه call to action در صفحات برای کاربران، یک مسیر معین برای طی کردن در وبسایت شما دارند. بدون حضور Call to action ممکن است فقط یک بازدید سطحی از مطالب شما بکنند و بعد از مدت کوتاهی وبسایت شما را ترک کنند. اما با وجود کال تو اکشن قدم بعدی برای آن‌ها مشخص خواهد بود. ثبت نام در وبسایت، دیدن آخرین مطالب، شرکت در یک نظر سنجی، دریافت هدیه، اشتراک رایگان یا ….

وجود CTA در صفحات وبسایت یک رابطه برد برد و کاملا دو طرفه است. هم شما به خواسته‌های خود خواهید رسید و هم کاربران زمان مفیدی در وبسایت شما سپری می‌کنند و در نتیجه جزء مخاطبین دائمی شما لیست می‌شوند. همین مخاطبین بعدها به مشتریان دائمی تبدیل می‌شوند.



مقالات دیجیتال مارکتینگ


چگونه ترافیک وبسایت را افزایش دهیم ؟

زمانی که در حال رانندگی در بزرگراه ها هستید، زمانی که کار می کنید، زمانی که استراحت می کنید به عنوان بازاریاب به این موضوع فکر می کنید که چگونه می توانید ترافیک خوبی به سمت سایتتان جذب نمایید. اگر تا به حال در جذب ترافیک به سمت سایتتان مشکل داشته اید باید بدانید که تنها نیستید

Continue Reading چگونه ترافیک وبسایت را افزایش دهیم ؟

ارسال اتوماتیک پست به شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی نقشی پر رنگ در زندگی روزانه ما دارند و اگر بتوانیم به نوعی مخاطبان این بخش را به سمت سایت خود بکشانیم در بهبود رتبه سایت بسیار موثر خواهد بود و همچنین باعث ورودی بیشتر از سمت این شبکه ها خواهید داشت.

Continue Reading ارسال اتوماتیک پست به شبکه های اجتماعی


بسته اقتصادی تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین کسب و کار

میخواهید فروش خود را افزایش دهید ؟


استراتژی سئو و تولید محتوا

استراتژی سئو و تولید محتوا

استراتژی سئو و تولید محتوا


شاید تدوین استراتژی سئو سایت ، خود به تنهایی مهمتر از بروزرسانی وبسایت باشد . این مسیر با انتخاب ارزشمندترین کلمات کلیدی و آنالیز رقبا آغاز می شود و در نهایت به یک راهکار کاربردی برای تعیین صفحات هدف و نگارش محتوای مفید برای وبسایت ختم میشود .

محتوا پادشاه است، حتما بارها این جمله را شنیده اید. جالب است بدانید که این جمله در سال 1996 از بیل گیتس نقل شده است. یعنی 2 سال قبل از آنکه موتور جستجوی گوگل وارد فضای اینترنت شود.

سالها از نقل این عبارت میگذرد و امروز به یکی از رایج ترین عبارات برای توصیف مسیر موفقیت در سئو تبدیل شده است. محتوا پادشاه است و به پادشاهی خود ادامه میدهد. ولی چرا بسیاری از سایت ها با تولید محتوای با کیفیت همچنان در زمینه سئو موفقیتی کسب نمی کنند؟ محتوای با کیفیت چطور تعریف میشود؟

اولین قدم برای موفقیت در تولید محتوا، تعریف استراتژی محتوایی است.

اگر استراتژی درستی نداشته باشیم تولید محتوا اثربخشی خود را از دست میدهد.


مراحل شکل گیری ایده تا انتشار محتوا :

  • با استفاده از ابزارهای آنلاین کلمات کلیدی هدف را شناسایی میکنیم.
  • میزان رقابت پذیری و فعالیت دیگران در این حوزه ها را ارزیابی میکنیم.
  • انتخاب ساختار محتوایی سایت و صفحات لندینگ متناسب با میزان جستجو و رقابت کلمات
  • لحاظ کردن الگوریتم های گوگل برای آنالیز محتوای صفحات شناخت استانداردهای آن
  • تدوین ساختار استاندارد برای تولید محتوای با کیفیت
  • انتشار و پشتیبانی محتوا در سایت و شبکه های اجتماعی
  •  ارزشمندترین کلمات کلیدی را چطور پیدا کنیم؟

کسب رتبه اول در نتایج گوگل، شاید مهمترین هدف در هر پروژه سئو باشد. ولی این جمله زمانی معنا خواهد داشت که مشخص کنیم در چه کلماتی باید جایگاه کسب کنیم.


کلمه کلیدی چیست : کلمه ای که کاربران برای رسیدن به مقصود خود در سرچ گوگل بکار میبرند .


روزانه چندین میلیارد عبارت در گوگل جستجو میشود که برخی از آنها تعداد جستجوی بالاتری در مقایسه با دیگر عبارات دارند. به بیان ساده تر، عباراتی هستند که در ادبیات رایج مردم تکرار بیشتری دارند.

اولین قدم در تدوین استراتژی محتوایی، انتخاب کلمات کلیدی هدف است.

در این مسیر هم به میزان جستجو (محبوبیت عمومی) و هم به ارزش اقتصادی این عبارات توجه میکنیم. میزان جستجو با استفاده از ابزارهای آنلاین و منابع اطلاعاتی قابل بررسی است ولی ارزش اقتصادی به شرایط کسب و کار شما و روش های درآمدزایی آن مرتبط میشود.

در این راه باید بدانیم چطور عبارات کلیدی پر جستجو را شناسایی کرده و ارزش اقتصادی آنها متناسب با کسب و کار خود را تعیین کنیم. در پایان این مرحله لیستی بلندبالا از کلمات هدف خواهیم داشت که مسیر استراتژی سئو را برای ما مشخص خواهند کرد.


نکته بسیار مهم در این مرحله توجه به میزان قابل اعتماد بودن اعداد است. در بسیاری موارد پایین بودن آمار جستجو ما را در مسیر اشتباهی قرار داده و موجب میشود فرصت های خود را از دست بدهیم.


 چقدر شانس رقابت و موفقیت در این کلمات داریم؟

برای ورود به عرصه رقابت، ابتدا باید آنالیز دقیقی از رقبای خود داشته باشیم. این آنالیز ممکن است برای هر کلمه کلیدی متفاوت بوده و ما را به رقبای جدیدی برساند.

هدف ما از تعیین درجه سختی هر کلمه رسیدن به یک زمان بندی مشخص برای کسب جایگاه در آن است. اگر کسب جایگاه در کلمه کلیدی هدف ما کاری دشوار است به این معنی نیست که باید آن را نادیده بگیریم. بلکه استراتژی و زمان بندی فعالیت های خود را طوری طراحی می کنیم که متناسب با سختی آن عبارت باشد.

برای تعیین درجه سختی هر عبارت به سایت هایی که در حال حاضر در همان کلمه جایگاه مناسبی دارند توجه میکنیم. برای محاسبه درجه سختی 6 فاکتور مهم را برای هر نتیجه در گوگل محاسبه کرده و براساس مجموع آنها میزان رقابت پذیری هر سایت را محاسبه میکنیم.


سایت های اینترنتی از صفحات گوناگونی تشکیل شده اند. در یک نگاه کلی میتوان صفحات یک سایت را به 4 دسته اصلی تقسیم نمود که عبارتند از:

  • صفحه اصلی
  • صفحات عمومی (درباره ما، تماس با ما، 404 و …)
  • صفحات آرشیو (دسته بندی، برچسب و …)
  • صفحات محتوایی (مقاله، خبر، محصول و …)

هریک از این صفحات کارایی و هدف گذاری مشخصی دارند. با توجه به کلمات کلیدی جمع آوری شده و براساس آنالیز میزان سختی هرکدام یک نوع صفحه به عنوان لندینگ در نظر میگیریم. به عنوان مثال برای عبارات طولانی و کم رقابت بر روی صفحات محتوایی هدف گذاری میکنیم و برای عبارات پرجستجو و با رقابت زیاد از صفحات آرشیو استفاده میکنم.


استراتژی انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سئو

یعنی ارزیابی زمان منطقی برای موفقیت در هر عبارت چقدر خواهد بود و برای پیشی گرفتن از رقبا، کدام استراتژی موفق تر است ؟

در این مرحله صفحات سایت ما به دو دسته اصلی تقسیم میشوند. صفحات محتوایی و صفحات استراتژیک. برای هر عبارت کلیدی یک صفحه هدف انتخاب میکنیم. اگر صفحه هدف ما محتوایی باشد استراتژی ما تولید محتوای ارزشمند و با کیفیت است و اگر صفحه هدف استراتژیک باشد روش های دیگری را برای کسب جایگاه در نظر خواهیم گرفت.


 گوگل چطور محتوای صفحات را آنالیز میکند؟

ربات گوگل استانداردهای مشخصی برای آنالیز محتوای صفحات و شناسایی کلمات کلیدی در آن دارد. در اولین قدم تلاش میکند تا موضوع صفحه و مفهوم کلیدی آن را شناسایی کند و در ادامه تعیین میکند که جایگاه شما در نتایج جستجو کجا خواهد بود. به عنوان مثال محل قرار گیری محتوا در صفحه میتواند بر ارزش و مفهوم آن تاثیرگذار باشد. به همین دلیل همیشه باید که عنوان و مقدمه محتوای شما در اولین نگاه در دسترس کاربر باشد.


محتوای اصلی در نگاه اول قابل تشخیص باشد

برای آنکه بتوانیم محتوایی ارزشمند و با کیفیت تولید کنیم، بهتر است ابتدا الگوریتم های گوگل برای آنالیز محتوا و تعیین موضوع آن را به خوبی بشناسیم.


الگوریتم TF IDF برای محاسبه تعداد مجاز تکرار کلمه کلیدی در محتوا

در گذشته ای نه چندان دور، تکرار یک عبارت در صفحه شانس ما را برای کسب جایگاه در نتایج گوگل افزایش می داد ولی امروز این تکنیک با نام keyword stuffing شناخته میشود. تکرار کلمه کلیدی نه تنها به کسب جایگاه کمکی نمیکند بلکه میتواند حتی موجب جریمه سایت شما شود. برای جلوگیری از این اتفاق روش های جایگزینی وجود دارد که به ما اجازه میدهند بدون تکرار یک عبارت خاص مفهوم مورد نظر خود را به کاربر و ربات گوگل منتقل کنیم.


بازاریابی محتوا یعنی؛ محتوایی مفید تولید کنید و آن را همزمان برای کاربر و موتور جستجو بهینه کنید.


برای تولید محتوای اختصاصی و ارزشمند نیازمند رعایت استانداردهای گوگل و روش های افزایش رضایت کاربر هستیم.


مراحل تولید محتوا :

  • طراحی بیلبورد محتوا.
  • تهیه متن اصلی و جزایر محتوایی.
  • رعایت استانداردهای نگارشی و حفظ ادبیات اختصاصی.
  • لینک سازی هدفمند داخلی و خارجی.
  • استانداردهای استفاده از تصاویر در محتوا.
  • دسته بندی و برچسب گذاری اصولی.
  • روش درست برچسب گذاری در مقالات و محصولات

  •  پس از انتشار محتوا چه وظایفی داریم؟

به طور معمول برای تهیه یک محتوای با کیفیت چندین ساعت زمان و انرژی صرف میکنیم. ولی فرآیند بازاریابی محتوا به همین جا ختم نمیشود. برای کسب جایگاه بهتر و افزایش اثربخشی محتوا باید نکاتی را رعایت کرد .


 وظایف ما در این بخش به 6 دسته اصلی تقسیم میشود:

  • معرفی صفحات جدید به گوگل
  • پاسخ به دیدگاه کاربران
  • اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
  • بررسی زمان حضور و رفتار کاربران در صفحه
  • بررسی نرخ کلیک کاربران براساس رتبه
  • تکنیک به روزرسانی محتوا
  • تکنیک به روزرسانی محتوا برای بهبود رتبه


دیگر مقالات


چگونه ترافیک وبسایت را افزایش دهیم ؟

زمانی که در حال رانندگی در بزرگراه ها هستید، زمانی که کار می کنید، زمانی که استراحت می کنید به عنوان بازاریاب به این موضوع فکر می کنید که چگونه می توانید ترافیک خوبی به سمت سایتتان جذب نمایید. اگر تا به حال در جذب ترافیک به سمت سایتتان مشکل داشته اید باید بدانید که تنها نیستید

Continue Reading چگونه ترافیک وبسایت را افزایش دهیم ؟

ارسال اتوماتیک پست به شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی نقشی پر رنگ در زندگی روزانه ما دارند و اگر بتوانیم به نوعی مخاطبان این بخش را به سمت سایت خود بکشانیم در بهبود رتبه سایت بسیار موثر خواهد بود و همچنین باعث ورودی بیشتر از سمت این شبکه ها خواهید داشت.

Continue Reading ارسال اتوماتیک پست به شبکه های اجتماعی

استفاده از امکانات گوگل آنالیتیکس در محیط وردپرس بدون محدودیت

به دلیل اینکه گوگل آنالیزدر ایران در دسترس نیست و باید از طریق فیلتر شکن به این سایت مراجعه کنید عموما دردسر اتصال و… دارد. اما با افزونه Analytify Pro می توانید به همه این مشکلات پایان داده و به یکباره سایت گوگل آنالیز را به پیشخوان وردپرس خود انتقال داده و از همه امکانات گوگل آنالیز در سایت خود استفاده کنید.

Continue Reading استفاده از امکانات گوگل آنالیتیکس در محیط وردپرس بدون محدودیت

Call To Action چیست ?

در دنیای امروزی اینکه شما بتوانید کاربران و مخاطبین هدف خود را برای به انجام رساندن یک conversion و هدف ترغیب کنید کار سختی ست. به این دلیل که در گذشته، این کار با تعداد زیادی از صفحات پاپ آپ و تبلیغات بی ربط همراه بود.

Continue Reading Call To Action چیست ?

استراتژی سئو و تولید محتوا

شاید تدوین استراتژی سئو سایت ، خود به تنهایی مهمتر از بروزرسانی وبسایت باشد . این مسیر با انتخاب ارزشمندترین کلمات کلیدی و آنالیز رقبا آغاز می شود و در نهایت به یک راهکار کاربردی برای تعیین صفحات هدف و نگارش محتوای مفید برای وبسایت ختم میشود .

Continue Reading استراتژی سئو و تولید محتوا

افزایش سرعت وبسایت

افزایش سرعت وبسایت

چیزی بدتر از یک وب‌سایت کم‌سرعت نیست. تحقیقات نشان داده که بازدیدکنندگان وقتی با یک وب‌سایت کم‌سرعت مواجه می‌شوند در عرض چند ثانیه از سایت خارج می‌شوند، مخصوصا اگر روی گوشی تلفن همراهشان سایت را باز کنند. سرعت ‌بالای وب‌سایت، علاوه بر اینکه تجربه کاربری بهتری فراهم می‌کند، نرخ تبدیل‌ را هم افزایش می‌دهد. اما سوال اینجاست که چگونه سرعت سایت وردپرسی را افزایش دهیم؟

گوگل از سال ۲۰۱۰ از سرعت وب‌سایت به‌عنوان یک فاکتور مهم رتبه‌بندی در دسکتاپ استفاده می‌کند که از جولای ۲۰۱۸ در جستجوی موبایل هم همین روند به کار گرفته می‌شود. با توجه به اینکه قسمت عمده جستجوها در حال حاضر از طریق گوشی هوشمند انجام می‌شود، سرعت وب‌سایت باید در موبایل حتما بهینه باشد.

با توجه به همه این عوامل، همیشه باید عملکرد وب‌سایت خود را بهینه کنید. اگر واقعا افزایش سرعت وردپرس برایتان یک مسئله جدی است و می خواهید موفقیتی را از آن سایتتان کنید، حتما باید رویکرد جامع و استانداردی را در نظر بگیرید.


افزایش سرعت وبسایت


افزایش سرعت وبسایت
طبق تحقیقاتی که شرکت Akamai در این زمینه انجام داده است، ۴۷ درصد بازدیدکنندگان سایت انتظار دارند سایت شما در ۲ ثانیه یا کمتر بارگذاری شود. اگر مدت زمان بارگذاری سایت بیش از ۳ ثانیه شود، ۴۰ درصد از کاربران، سایت شما را ترک می‌کنند. خیلی بی‌رحمانه است نه؟!
علاوه بر این، هر ثانیه که سایت شما دیرتر بارگذاری شود، ۷ درصد کاربران صفحه سایت شما را می‌بندند. اعدادی که ذکر کردیم اعداد قابل توجهی هستند؛ فرض کنید ۲۰۰۰ نفر می‌خواهند وارد سایت شما شوند اما زمان بارگذاری آن بیش از ۳ ثانیه طول می‌کشد؛ همین باعث می‌شود حدود ۱۰۰۰ نفر سایت شما را ببندند و علاقه‌ای به دیدن سایت شما نداشته باشند!

تشخیص سرعت سایت
ابزارهای آنلاین رایگانی مانند Pingdom، WebPageTest، GTmetrix و Google PageSpeed Insights وجود دارند که به شما کمک خواهند کرد تا علت کند بودن سرعت بارگذاری وبسایت خود را تشخیص دهید به افزایش سرعت وبسایت کمک کنید.


در ادامه مواردی را بیان خواهیم کرد که برای بهبود عملکرد وبسایت‏تان باید حتما و همیشه در نظر داشته باشید.


با شرکت هاستینگ خود مشورت کنید
قبل از اینکه کاری انجام دهید، اول با شرکت هاستینگ خود مشورت کنید. از آن‌ها بخواهید بهترین سرویس برای اجرای وردپرس را به شما معرفی کنند تا هماهنگی خوبی با وردپرس داشته باشد. (هاست وردپرس) آن‌ها می‌توانند راه‌هایی را با توجه به سرویس‌های خود به شما پیشنهاد دهند تا باعث افزایش سرعت وبسایت شما شود. با این کار در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی خواهید کرد.

یک افزونه Cache نصب کنید
یکی از راه‌های متداول افزایش سرعت سایت، استفاده از افزونه‌های کش است. این افزونه‌ها آخرین نسخه نمایش سایت شما را ذخیره می‌کنند تا به کاربران در آینده نمایش دهند. این بدین معنی است که وردپرس لازم نیست هر دفعه که کاربر وارد سایت شما می‌شود، عملیات بارگذاری را از سر بگیرد. اطلاعات موجود در حافظه کش می‌تواند شامل تصاویر، فونت‌ها، فایل‌های فلش و کدهای HTML، CSS و JS باشد.


Cache در وردپرس چیست؟


Cache در وردپرس چیست؟
کش در وردپرس به مجموعه‌ای از داده‌ها گفته می‌شود که ذخیره‌سازی آن‌ها به صورت موقت انجام می‌شود. این داده‌های موقت در صورت درخواست نشان داده می‌شوند.

همان طور که می‌دانید در کامپیوتر اطلاعات بر روی هارد دیسک ذخیره می‌شوند. زمانی که کاربر درخواست نمایش دیتایی را ارسال می‌کند، باید پردازش‌های زیادی جهت نمایش این دیتا صورت بگیرد. اطلاعات کش این مشکل را رفع کرده است. با ذخیره سازی cache در یک حافظه موقت، این پروسه سریع‌تر انجام می‌شود. در وردپرس هم به همین صورت است. فایل‌های cache در افزایش سرعت وبسایت وردپرسی نقش اساسی دارند.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای داینامیک است. به این معنی که هربار که کاربران از وبسایت شما بازدید می‌کنند، وردپرس در طی یک پروسه رفت و برگشت اطلاعات را از دبتابیس می‌خواند. در نهایت این دیتای خوانده شده را در مرورگر برای کاربران نمایش می‌دهد. اگر که در لحظه تعداد بازدیدهای وبسایت شما بالا باشد این فرایند باعث کاهش سرعت بارگذاری و همچنین پاسخگویی وبسایت می‌شود. به همین دلیل، فایل‌های کش دارای اهمیت هستند. پلاگین‌های کش وردپرس در واقع از هر صفحه یک کپی در حافظه موقت ذخیره می‌کنند و برای هر کاربر این فایل را نمایش می‌دهد. بدون اینکه نیازی باشد مسیر طولانی برای نمایش درخواست طی شود.



دیگر مقالات



چگونه ترافیک وبسایت را افزایش دهیم ؟

زمانی که در حال رانندگی در بزرگراه ها هستید، زمانی که کار می کنید، زمانی که استراحت می کنید به عنوان بازاریاب به این موضوع فکر می کنید که چگونه می توانید ترافیک خوبی به سمت سایتتان جذب نمایید. اگر تا به حال در جذب ترافیک به سمت سایتتان مشکل داشته اید باید بدانید که تنها نیستید

Continue Reading چگونه ترافیک وبسایت را افزایش دهیم ؟

ارسال اتوماتیک پست به شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی نقشی پر رنگ در زندگی روزانه ما دارند و اگر بتوانیم به نوعی مخاطبان این بخش را به سمت سایت خود بکشانیم در بهبود رتبه سایت بسیار موثر خواهد بود و همچنین باعث ورودی بیشتر از سمت این شبکه ها خواهید داشت.

Continue Reading ارسال اتوماتیک پست به شبکه های اجتماعی

استفاده از امکانات گوگل آنالیتیکس در محیط وردپرس بدون محدودیت

به دلیل اینکه گوگل آنالیزدر ایران در دسترس نیست و باید از طریق فیلتر شکن به این سایت مراجعه کنید عموما دردسر اتصال و… دارد. اما با افزونه Analytify Pro می توانید به همه این مشکلات پایان داده و به یکباره سایت گوگل آنالیز را به پیشخوان وردپرس خود انتقال داده و از همه امکانات گوگل آنالیز در سایت خود استفاده کنید.

Continue Reading استفاده از امکانات گوگل آنالیتیکس در محیط وردپرس بدون محدودیت

Call To Action چیست ?

در دنیای امروزی اینکه شما بتوانید کاربران و مخاطبین هدف خود را برای به انجام رساندن یک conversion و هدف ترغیب کنید کار سختی ست. به این دلیل که در گذشته، این کار با تعداد زیادی از صفحات پاپ آپ و تبلیغات بی ربط همراه بود.

Continue Reading Call To Action چیست ?

استراتژی سئو و تولید محتوا

شاید تدوین استراتژی سئو سایت ، خود به تنهایی مهمتر از بروزرسانی وبسایت باشد . این مسیر با انتخاب ارزشمندترین کلمات کلیدی و آنالیز رقبا آغاز می شود و در نهایت به یک راهکار کاربردی برای تعیین صفحات هدف و نگارش محتوای مفید برای وبسایت ختم میشود .

Continue Reading استراتژی سئو و تولید محتوا


ایمیل اهمیت خود را از دست نخواهد داد

ایمیل اهمیت خود را از دست نخواهد داد

پیامک، برنامه‌های گفتگوی اینترنتی، فیس‌بوک، توئیتر و هزاران راه دیگر برای برقراری ارتباط در دنیای امروز ما را فراگرفته‌اند، با این حال نمی‌توانیم از ایمیل دل بکنیم. به نظر شما چه عاملی موجب بقای حیات این سرویس چهل ساله شده است؟ برای کسب اطلاع در این‌باره با مصاحبه شخصی که نخستین نامه الکترونیکی را ارسال کرده، در ادامه مشاهده خواهید کرد. با ما و صحبت‌های مخترع ایمیل همراه باشید.

«هنوز هیچ ابزاری مشابه ایمیل ابداع نشده!» این عقیده ری تاملینسون، شخصی است که نخستین نامه الکترونیکی را ارسال کرده است. حقیقت آن است که او درست می‌گوید، علی رغم گذشت بیش از ۴۰ سال از ظهور این پدیده، فناوری تازه‌ای نتوانسته جایگزین آن شود.

با استناد به آمار و ارقامی‌که گروه رادیکاتی (Radicati) ارائه کرده است، روزانه بیش از ۱۴۴.۸ میلیارد نامه الکترونیکی ارسال می‌شود، که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا سال ۲۰۱۶ به عدد جالب توجه ۱۹۲.۲ میلیارد ایمیل در روز برسد. شایان ذکر است که در حدود ۳.۴ میلیارد حساب پست الکترونیکی در جهان وجود دارد، که سه چهارم آنها را افراد حقیقی به خود اختصاص داده‌اند.

در عین حالی که بسیاری از کاربران تازه کار به پست الکترونیکی به چشم دایناسور دنیای فناوری نگاه می‌کنند و راهکارهای دیگری برای برقراری ارتباط همچون شبکه‌های اجتماعی در سر دارند، هنوز هم خیل زیادی از آنها‌ ترجیح می‌دهند تا امور کلیدی خود را از طریق پست الکترونیکی دنبال نمایند.

در سال ۲۰۱۰ موسسه کام اسکور (comScore) با سر و صدا و هیاهوی بسیار مدعی شد که کاربرد پست الکترونیکی در بین نوجوانان تا ۵۹ درصد کاهش یافته است. آنها حتی به این هم بسنده نکردند و لزوم استفاده از این سرویس پستی را در دنیای شبکه‌های اجتماعی به زیر سوال بردند!


ری تاملینسون که در موسسه فناوری BBN Technologies مهندس ارشد بوده، به پدر ایمیل شهرت دارد. وی معتقد است:

از آنجا که هیچ فناوری تازه‌ای نتوانسته جای پست الکترونیکی را بگیرد، فناوری که در آن تنها با افراد مشخصی طرف حساب هستیم به همین خاطر، ایمیل هنوز هم که هنوز است به حیات خود ادامه می‌دهد. بسیاری از جایگزین‌های پست الکترونیکی همچون بیلبورد می‌مانند و کارکرد محدودی دارند.


وی می‌افزاید:

اما ایمیل کاربردهای گوناگونی دارد. مطلبی که اکنون ارسال می‌شود را می‌توان ساعت‌ها بعد مطالعه کرد، و لزومی‌ ندارد تا مانند برنامه‌های گفتگوی اینترنتی حتماً همان لحظه پشت خط باشید. یا مانند شبکه‌های اجتماعی مطلب ارسالی در بین انبوهی از مطالب دیگران گم شوند!


نیم نگاهی به ظهور پست الکترونیکی

در سال ۱۹۷۱ میلادی تاملینسون به عنوان مهندسی جوان برای موسسه فناوری BBN Technologies مشغول به کار بود. موسسه وی به توسعه آرپانت (ARPANET)، شبکه‌ای که برای ارتباط رایانه‌ای هر چه بهتر محققین و دانشمندان طراحی شده بود، مشغول به کار بود. این موسسه بعدها بستری برای وب شد.

در پاییز همان سال تاملینسون موفق شد تا نخستین نامه الکترونیکی را به کمک برنامه SNDMSG از طریق شبکه‌ای شامل ۱۰ رایانه ارسال نماید. جالب این که قابلیت ایمیل برای رایانه‌ای مجزا از دهه ۱۹۶۰ میلادی وجود داشت، اما هنر مهندس داستان ما این بود که توانست پیامی‌ را به رایانه‌ای دور دست بفرستد و پاسخ آن را بر روی رایانه ارسال کننده نیز دریافت نماید.

واقعیت آن است که پیام نخستین نامه الکترونیکی ارسالی در تاریخ گم شده است و با وجودی که متنی آزمایشی داشته، دیگر کسی یادش نمی‌آید که در آن چه نوشته شده بود. با این حال، نخستین ایمیلی که دو رایانه شبکه شده کنار هم ارسال کرده‌اند حاوی پیام «سلام جهان» (Hello World) معروف بوده، و در عین حال که پیامی‌کوتاه بوده، نشان می‌داده که تمامی‌ زیرساخت‌ها به خوبی کار می‌کنند.


وی ابراز می‌دارد:

حقیقتاً به خاطر نمی‌آورم که نخستین پاسخ ایمیلی‌ام چه بوده، اما به یاد دارم که بر و بچه‌ها نقطه نظرات جالب خود را در رابطه با آن بیان کردند.

او همچنین نخستین فردی است که از نشان @ به عنوان نمادی برای نمایش تعلق و عضویت کاربر به یک نام دامنه خاص بهره برده است. نشانه ای که در سیستم اشتراکی مالتیکس (Multics) به عنوان کاراکتر پاک کردن سطر به کار می‌رفت و بعد از اقدام وی ناخشنودی‌هایی را در بین کاربران سیستم فوق در پی داشت.

از سال ۷۲ میلادی ایمیل به عنوان پدیده‌ای فرهنگی و فنی جایگاه خود را یافت به طوری که در روایت‌های آتی TENEX که از طریق نوارهای مغناطیسی به ۱۵ مرکز دیگر در خاک ایالات متحده ارسال شد، ایمیل نیز به چشم می‌خورد. از آن پس بود که کاربران می‌توانستند پیغام ارسال نموده و پاسخ دریافت دارند.

بعدها با بازگشایی سایت‌های بیشتر، ایمیل نیز بیش از پیش شناسانده شد و کم کم بر گستره ی استفاده از این ابزار ارتباطی نوین افزوده شد. جالب اما این موضوع است که از آغازین روزهای ظهور تاکنون، کاربردهای ایمیل تقریباً بدون تغییر باقی مانده است.


تاملینسون حتی معتقد است که:

ایمیل توانسته پا را از حد یک پدیده فنی فراتر بگذارد و جایگزین مطمئن‌تری برای تلفن شود. حتی می‌توانید بدون دغدغه نسبت به حضور یا عدم حضور فرد مورد نظر و در نظر گرفتن تفاوت‌های زمانی (برای ارتباط با دیگر کشورهای دور دست)، پاسخی سریع دریافت کنید.

حتما بخوانید  نحوه پیدا کردن یک ایده خوب برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ

چشم‌انداز ایمیل در روزگار فعلی

اکنون چهل سال بعد از ظهور اولیه پست الکترونیکی، کاربردهای آن بسیار گسترده‌تر از قبل شده است. متاسفانه حدود نیمی‌از ایمیل‌های ارسال شده به دلیل نامعتبر بودن طریقه ارسال هرگز به مقصد نمی‌رسند! از سویی دیگر نتایج تحقیقاتی که از طرف «کارگروه ضد هرزنامه» منتشر شده، بین ۸۸ تا ۹۰ درصد از تمام نامه‌های الکترونیکی که در خلال سه ماهه نخست سال ۲۰۱۱ میلادی ارسال شده، هرزنامه یا ایمیل‌های تبلیغاتی بوده است.

جالب توجه اینکه برای مثال به طور متوسط روزانه بیش از ۸ میلیارد پیام از طریق سرویس پست الکترونیکی‌هاتمیل متعلق به شرکت مایکروسافت ارسال می‌شود، در حالی که کمتر از ۲.۵ میلیارد آن سر از صندوق‌های پستی در می‌آورند!

علی رغم اینکه روش‌های متعددی برای مبارزه و مقابله با هرزنامه‌ها ایجاد شده است (از وارد کردن دامنه‌های بدنام در لیست سیاه گرفته تا بلوکه کردن نامه‌هایی که دارای محتوای ممنوعه هستند تا متوقف کردن کلیه نامه‌هایی که خارج از لیست سفید (دامنه‌های معتبر) ارسال می‌شوند) هنوز هم این مشکل دامنگیر بسیاری از کاربران است و زمان زیادی از کارمندان را تلف می‌کند.

زمانی که نخستین بار تاملینسون نامه‌های الکترونیکی خود را ارسال می‌نمود، هر نشانی متعلق به فردی خاص بود، حال آنکه امروزه انواع و اقسام برنامه‌ها و بدافزارها جای آدمی‌ را گرفته‌اند و می‌توانند در زمانی کوتاه، تعداد زیادی نامه‌های ناخواسته به میلیون‌ها کاربر ارسال نمایند. از سویی دیگر کاربران هر یک تعداد زیادی حساب پستی برای خود ایجاد کرده‌اند. در این بین حرف و حدیث‌ها بر سر این موضوع است که آیا کاربران باید تنها یک حساب کاربری پست الکترونیک داشته باشند یا خیر.

در این راستا است که اهمیت هویت سنجی کاربران خودنمایی می‌کند. با وجودی که به اعتقاد تاملینسون داشتن ایمیل‌هایی که به هیچ وجه نظارتی بر هویت کاربر خود ندارد، می‌تواند از نظر امنیتی دغدغه‌های بیشتری را برایمان در پی داشته باشد، درخواست انواع و اقسام مدارک برای گشایش حساب پست الکترونیکی نیز غیر معقول به نظر می‌رسد.

اهمیت ایمیل مارکتینگ
اهمیت ایمیل مارکتینگ

دورنمای پست الکترونیکی در آینده

از جنبه‌های گوناگون که بنگریم، آینده ایمیل نمی‌تواند تفاوت چندانی با امروز آن داشته باشد. پیامک، گفتگوهای اینترنتی و فیس‌بوک به طور موازی وجود خواهند داشت و پست الکترونیکی نیز با حفظ جایگاه خود، همچنان به حیات خویش ادامه خواهد داد. تاملینسون در این رابطه معتقد است که:

فرقی نمی‌کند که نام تغییر یابد یا خیر، به نظرم سال‌های سال همین ایمیل دوست داشتنی خودمان را خواهیم داشت. حتی ممکن است سایر انواع ارتباط نظیر پیام‌های گفتگوی اینترنتی نیز در آن ادغام شوند. به عنوان مثال ممکن است شما به یکی از دوستانتان در یک مسنجر اینترنتی پیغام ارسال کنید و اگر او پاسخ نداد همان پیغام برای او ایمیل شود.

نظر شما در رابطه با ایمیل و آینده آن چیست؟ چقدر از ایمیل استفاده می‌کنید و روزانه چندبار صندوق نامه‌های خود را چک می‌کنید؟