ایمیل اهمیت خود را از دست نخواهد داد

ایمیل اهمیت خود را از دست نخواهد داد

پیامک، برنامه‌های گفتگوی اینترنتی، فیس‌بوک، توئیتر و هزاران راه دیگر برای برقراری ارتباط در دنیای امروز ما را فراگرفته‌اند، با این حال نمی‌توانیم از ایمیل دل بکنیم. به نظر شما چه عاملی موجب بقای حیات این سرویس چهل ساله شده است؟ برای کسب اطلاع در این‌باره با مصاحبه شخصی که نخستین نامه الکترونیکی را ارسال کرده، در ادامه مشاهده خواهید کرد. با ما و صحبت‌های مخترع ایمیل همراه باشید.

«هنوز هیچ ابزاری مشابه ایمیل ابداع نشده!» این عقیده ری تاملینسون، شخصی است که نخستین نامه الکترونیکی را ارسال کرده است. حقیقت آن است که او درست می‌گوید، علی رغم گذشت بیش از ۴۰ سال از ظهور این پدیده، فناوری تازه‌ای نتوانسته جایگزین آن شود.

با استناد به آمار و ارقامی‌که گروه رادیکاتی (Radicati) ارائه کرده است، روزانه بیش از ۱۴۴.۸ میلیارد نامه الکترونیکی ارسال می‌شود، که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا سال ۲۰۱۶ به عدد جالب توجه ۱۹۲.۲ میلیارد ایمیل در روز برسد. شایان ذکر است که در حدود ۳.۴ میلیارد حساب پست الکترونیکی در جهان وجود دارد، که سه چهارم آنها را افراد حقیقی به خود اختصاص داده‌اند.

در عین حالی که بسیاری از کاربران تازه کار به پست الکترونیکی به چشم دایناسور دنیای فناوری نگاه می‌کنند و راهکارهای دیگری برای برقراری ارتباط همچون شبکه‌های اجتماعی در سر دارند، هنوز هم خیل زیادی از آنها‌ ترجیح می‌دهند تا امور کلیدی خود را از طریق پست الکترونیکی دنبال نمایند.

در سال ۲۰۱۰ موسسه کام اسکور (comScore) با سر و صدا و هیاهوی بسیار مدعی شد که کاربرد پست الکترونیکی در بین نوجوانان تا ۵۹ درصد کاهش یافته است. آنها حتی به این هم بسنده نکردند و لزوم استفاده از این سرویس پستی را در دنیای شبکه‌های اجتماعی به زیر سوال بردند!


ری تاملینسون که در موسسه فناوری BBN Technologies مهندس ارشد بوده، به پدر ایمیل شهرت دارد. وی معتقد است:

از آنجا که هیچ فناوری تازه‌ای نتوانسته جای پست الکترونیکی را بگیرد، فناوری که در آن تنها با افراد مشخصی طرف حساب هستیم به همین خاطر، ایمیل هنوز هم که هنوز است به حیات خود ادامه می‌دهد. بسیاری از جایگزین‌های پست الکترونیکی همچون بیلبورد می‌مانند و کارکرد محدودی دارند.


وی می‌افزاید:

اما ایمیل کاربردهای گوناگونی دارد. مطلبی که اکنون ارسال می‌شود را می‌توان ساعت‌ها بعد مطالعه کرد، و لزومی‌ ندارد تا مانند برنامه‌های گفتگوی اینترنتی حتماً همان لحظه پشت خط باشید. یا مانند شبکه‌های اجتماعی مطلب ارسالی در بین انبوهی از مطالب دیگران گم شوند!


نیم نگاهی به ظهور پست الکترونیکی

در سال ۱۹۷۱ میلادی تاملینسون به عنوان مهندسی جوان برای موسسه فناوری BBN Technologies مشغول به کار بود. موسسه وی به توسعه آرپانت (ARPANET)، شبکه‌ای که برای ارتباط رایانه‌ای هر چه بهتر محققین و دانشمندان طراحی شده بود، مشغول به کار بود. این موسسه بعدها بستری برای وب شد.

در پاییز همان سال تاملینسون موفق شد تا نخستین نامه الکترونیکی را به کمک برنامه SNDMSG از طریق شبکه‌ای شامل ۱۰ رایانه ارسال نماید. جالب این که قابلیت ایمیل برای رایانه‌ای مجزا از دهه ۱۹۶۰ میلادی وجود داشت، اما هنر مهندس داستان ما این بود که توانست پیامی‌ را به رایانه‌ای دور دست بفرستد و پاسخ آن را بر روی رایانه ارسال کننده نیز دریافت نماید.

واقعیت آن است که پیام نخستین نامه الکترونیکی ارسالی در تاریخ گم شده است و با وجودی که متنی آزمایشی داشته، دیگر کسی یادش نمی‌آید که در آن چه نوشته شده بود. با این حال، نخستین ایمیلی که دو رایانه شبکه شده کنار هم ارسال کرده‌اند حاوی پیام «سلام جهان» (Hello World) معروف بوده، و در عین حال که پیامی‌کوتاه بوده، نشان می‌داده که تمامی‌ زیرساخت‌ها به خوبی کار می‌کنند.


وی ابراز می‌دارد:

حقیقتاً به خاطر نمی‌آورم که نخستین پاسخ ایمیلی‌ام چه بوده، اما به یاد دارم که بر و بچه‌ها نقطه نظرات جالب خود را در رابطه با آن بیان کردند.

او همچنین نخستین فردی است که از نشان @ به عنوان نمادی برای نمایش تعلق و عضویت کاربر به یک نام دامنه خاص بهره برده است. نشانه ای که در سیستم اشتراکی مالتیکس (Multics) به عنوان کاراکتر پاک کردن سطر به کار می‌رفت و بعد از اقدام وی ناخشنودی‌هایی را در بین کاربران سیستم فوق در پی داشت.

از سال ۷۲ میلادی ایمیل به عنوان پدیده‌ای فرهنگی و فنی جایگاه خود را یافت به طوری که در روایت‌های آتی TENEX که از طریق نوارهای مغناطیسی به ۱۵ مرکز دیگر در خاک ایالات متحده ارسال شد، ایمیل نیز به چشم می‌خورد. از آن پس بود که کاربران می‌توانستند پیغام ارسال نموده و پاسخ دریافت دارند.

بعدها با بازگشایی سایت‌های بیشتر، ایمیل نیز بیش از پیش شناسانده شد و کم کم بر گستره ی استفاده از این ابزار ارتباطی نوین افزوده شد. جالب اما این موضوع است که از آغازین روزهای ظهور تاکنون، کاربردهای ایمیل تقریباً بدون تغییر باقی مانده است.


تاملینسون حتی معتقد است که:

ایمیل توانسته پا را از حد یک پدیده فنی فراتر بگذارد و جایگزین مطمئن‌تری برای تلفن شود. حتی می‌توانید بدون دغدغه نسبت به حضور یا عدم حضور فرد مورد نظر و در نظر گرفتن تفاوت‌های زمانی (برای ارتباط با دیگر کشورهای دور دست)، پاسخی سریع دریافت کنید.

حتما بخوانید  نحوه پیدا کردن یک ایده خوب برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ

چشم‌انداز ایمیل در روزگار فعلی

اکنون چهل سال بعد از ظهور اولیه پست الکترونیکی، کاربردهای آن بسیار گسترده‌تر از قبل شده است. متاسفانه حدود نیمی‌از ایمیل‌های ارسال شده به دلیل نامعتبر بودن طریقه ارسال هرگز به مقصد نمی‌رسند! از سویی دیگر نتایج تحقیقاتی که از طرف «کارگروه ضد هرزنامه» منتشر شده، بین ۸۸ تا ۹۰ درصد از تمام نامه‌های الکترونیکی که در خلال سه ماهه نخست سال ۲۰۱۱ میلادی ارسال شده، هرزنامه یا ایمیل‌های تبلیغاتی بوده است.

جالب توجه اینکه برای مثال به طور متوسط روزانه بیش از ۸ میلیارد پیام از طریق سرویس پست الکترونیکی‌هاتمیل متعلق به شرکت مایکروسافت ارسال می‌شود، در حالی که کمتر از ۲.۵ میلیارد آن سر از صندوق‌های پستی در می‌آورند!

علی رغم اینکه روش‌های متعددی برای مبارزه و مقابله با هرزنامه‌ها ایجاد شده است (از وارد کردن دامنه‌های بدنام در لیست سیاه گرفته تا بلوکه کردن نامه‌هایی که دارای محتوای ممنوعه هستند تا متوقف کردن کلیه نامه‌هایی که خارج از لیست سفید (دامنه‌های معتبر) ارسال می‌شوند) هنوز هم این مشکل دامنگیر بسیاری از کاربران است و زمان زیادی از کارمندان را تلف می‌کند.

زمانی که نخستین بار تاملینسون نامه‌های الکترونیکی خود را ارسال می‌نمود، هر نشانی متعلق به فردی خاص بود، حال آنکه امروزه انواع و اقسام برنامه‌ها و بدافزارها جای آدمی‌ را گرفته‌اند و می‌توانند در زمانی کوتاه، تعداد زیادی نامه‌های ناخواسته به میلیون‌ها کاربر ارسال نمایند. از سویی دیگر کاربران هر یک تعداد زیادی حساب پستی برای خود ایجاد کرده‌اند. در این بین حرف و حدیث‌ها بر سر این موضوع است که آیا کاربران باید تنها یک حساب کاربری پست الکترونیک داشته باشند یا خیر.

در این راستا است که اهمیت هویت سنجی کاربران خودنمایی می‌کند. با وجودی که به اعتقاد تاملینسون داشتن ایمیل‌هایی که به هیچ وجه نظارتی بر هویت کاربر خود ندارد، می‌تواند از نظر امنیتی دغدغه‌های بیشتری را برایمان در پی داشته باشد، درخواست انواع و اقسام مدارک برای گشایش حساب پست الکترونیکی نیز غیر معقول به نظر می‌رسد.

اهمیت ایمیل مارکتینگ
اهمیت ایمیل مارکتینگ

دورنمای پست الکترونیکی در آینده

از جنبه‌های گوناگون که بنگریم، آینده ایمیل نمی‌تواند تفاوت چندانی با امروز آن داشته باشد. پیامک، گفتگوهای اینترنتی و فیس‌بوک به طور موازی وجود خواهند داشت و پست الکترونیکی نیز با حفظ جایگاه خود، همچنان به حیات خویش ادامه خواهد داد. تاملینسون در این رابطه معتقد است که:

فرقی نمی‌کند که نام تغییر یابد یا خیر، به نظرم سال‌های سال همین ایمیل دوست داشتنی خودمان را خواهیم داشت. حتی ممکن است سایر انواع ارتباط نظیر پیام‌های گفتگوی اینترنتی نیز در آن ادغام شوند. به عنوان مثال ممکن است شما به یکی از دوستانتان در یک مسنجر اینترنتی پیغام ارسال کنید و اگر او پاسخ نداد همان پیغام برای او ایمیل شود.

نظر شما در رابطه با ایمیل و آینده آن چیست؟ چقدر از ایمیل استفاده می‌کنید و روزانه چندبار صندوق نامه‌های خود را چک می‌کنید؟


تفاوت سئو On Page Seo و Off Page Seo

تفاوت سئو On Page Seo و Off Page Seo

آنچه که شما در سایت تان می نویسید و برای سئو و بهینه سازی آنها به صورت دستی دسترسی دارید (On Page Seo) نامیده می شود مانند کلمات کلیدی، متاتگ ها، تگ های h1 تا h6، تگ های عنوان Title Tagها.

آنچه که شما می توانید برای افزایش سئو و بهینه سازی وبسایت در دیگر وبسایت ها از سایت خود و لینک های خود تبلیغ کنید تا دیگران بینند (Off Page Seo) می باشد مانند شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها، ویدئوها و مقالات.


سئو On-Page و Off-Page چه تفاوتی دارند؟

دراستراتژی سئو وبسایت دو بخش اصلی وجود دارد .

دو روش برای سئو کردن وبسایت : سئو On-Page SEO و دیگری  Off Page SEO

سئو On-Page چیست؟

کدام یک مهم‌تر هست؟


سئو On-Page چیست؟

On Page SEO  به مجموعه اقدامات که روی وبسایت برای انطباق با الگوریتم های گوگل انجام میدهیم تا شرایط لازم برای ایندکس شدن توسط ربات های گوگل را اخذ و جایگاه مناسبی در serp گوگل داشته باشیم گفته میشود .


سئو Off-Page چیست؟
سئو Off-Page چیست؟

سئو Off-Page چیست؟

Off Page SEO به مجموعه فرآیندی که خارج از وبسایت انجام میدهیم تا رتبه خوبی در گوگل داشته باشه گفته میشه.


سئو On-Page و Off-Page چه تفاوتی دارند؟

به عنوان مثال برای  On Page SEO تگ تایتل وبسایت  را بطور صحیح تنظیم میکنیم. تگ Meta Description و هدینگ‌های وبسایت رو به خوبی استفاده میکنیم. همچنین محتوای خوب و سئو شده و Unique برای سایت تولید میکنیم و عملکرد وبسایت مانند افزایش سرعت بهینه سازی میشود و از سرویس با کیفیت هاستینگ جهت میزبانی وبسایت استفاده میکنیم .

اما بخش اصلی Off Page SEO لینک دادن از وبسایت‌های مرتبط  به وبسایت مورد نظر میباشد .


یک مثال عینی این تفاوت :

متخصص‌های سئو زمانی که قصد دارند On Page SEO و Off Page SEO رو مثال بزنند سایت شما رو به یک وان تشبیه میکنن که یک سری ابرهای اسفنجی داخل آن قرار گرفته که آن ابرها حکم صفحات یا نوشته های وبسایت شما رو دارند – On Page SEO- و سپس ، آبی که داخل وان وارد میشود را به Off Page SEO تشبیه می‌کنند.

هرچقدر که آب بیشتری وارد این وان شود یعنی Off Page SEO بهتری انجام شود (که بخش بیشتر آن لینک های خارجی وبسایت شما هست) آب بالاتر آمده و در نتیجه اسفنج ها هم بالاترقرار میگیرند .

وقتی که آب وان بالاتر قرار میگیرد صفحات وبسایت شما توی نتایج گوگل رتبه بهتری رو کسب میکنند .


کسب و کار آنلاین خود را رونق ببخشید

بسته حرفه ای تبلیغات اینترنتی و تولید محتوا


کدام یک بهتر و مهم‌تر هست؟

برای بهینه سازی یک وبسایت برای گوگل هر دو را با هم باید انجام داد. زیرا یک وبسایت که On Page SEO خوبی داشته باشد و Off Page SEO خوبی نداشته باشد در SERP گوگل به خوبی بالا نمیاد و یک وبسایت که Off Page SEO خوب و On Page SEO بدی داشته باشد هم قابلیت رقابت در صفحه اول گوگل ندارد .


دیگر مطالب

ایمیل اهمیت خود را از دست نخواهد داد

پیامک، برنامه‌های گفتگوی اینترنتی، فیس‌بوک، توئیتر و هزاران راه دیگر برای برقراری ارتباط در دنیای امروز ما را فراگرفته‌اند، با این حال نمی‌توانیم از ایمیل دل بکنیم. به نظر شما چه عاملی موجب بقای حیات این سرویس چهل ساله شده است؟ برای کسب اطلاع در این‌باره با مصاحبه شخصی که نخستین نامه الکترونیکی را ارسال کرده، در ادامه مشاهده خواهید کرد. با ما و صحبت‌های مخترع ایمیل همراه باشید.

Continue Reading ایمیل اهمیت خود را از دست نخواهد داد

تفاوت سئو On Page Seo و Off Page Seo

برای بهینه سازی یک وبسایت برای گوگل هر دو رو با هم انجام داد. زیرا یک وبسایت که On Page SEO خوبی داشته باشه و Off Page SEO خوبی نداشته باشد در SERP گوگل به خوبی بالا نمیاد و یک وبسایت که Off Page SEO خوب و On Page SEO بدی داشته باشد بازهم توی گوگل به خوبی بالا نمیاد!

Continue Reading تفاوت سئو On Page Seo و Off Page Seo

نوشته‌های مرتبط هوشمند

یکی از بهترین راهکار های کاهش نرخ گریز (bounce rate) در طراحی و تولید محتوا وبسایت، نمایش مطالب مرتبط در بین مطالب است. با اینکار کاربران سایت مطالب مرتبط با نوشته‌ای که در حال خواندن آن هستند را هم مشاهده کرده و در واقع زمان بیشتری را در وب سایت شما سپری‌ می‌کنند.

Continue Reading نوشته‌های مرتبط هوشمند

قابلیت درخواست بازگشت وجه توسط کاربران در ووکامرس

در فروشگاه‌های اینترنتی اعتماد مشتریان به شما و کیفیت محصولاتی که در فروشگاه به فروش می‌رسد، بسیار مهم است و مدیران فروشگاه‌ها نیاز به جلب اعتماد مشتریان خود برای خرید مطمئن دارند. برای جلب اعتماد مشتریان کارهای مختلفی می‌توان انجام داد که از جمله آنها می‌توان به تضمین کیفیت، ارائه خدمات پس از فروش، ارائه هدیه بر روی محصولات و… اشاره کرد. یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که در برخی از سایت‌ها نیز به چشم می‌خورد، امکان درخواست بازگشت وجه در ووکامرس است که در این‌صورت مشتریان شما نیز محصول موردنظر خود را با اطمینان بیشتری می‌خرند.

Continue Reading قابلیت درخواست بازگشت وجه توسط کاربران در ووکامرس


نوشته‌های مرتبط هوشمند

نوشته‌های مرتبط هوشمند

یکی از بهترین راهکار های کاهش نرخ گریز (bounce rate) در طراحی و تولید محتوا وبسایت، نمایش مطالب مرتبط در بین مطالب است. با اینکار کاربران سایت مطالب مرتبط با نوشته‌ای که در حال خواندن آن هستند را هم مشاهده کرده و در واقع زمان بیشتری را در وب سایت شما سپری‌ می‌کنند.

یکی از راهکار های نمایش مطالب مرتبط در وبسایت ، نمایش مطالب مرتبط بین محتوای نوشته‌های سایت هست که هرچه هوشمندانه تر انجام شود کاربر را به بازدید از سایر مطالب وب سایت شما ترغیب می‌کنند.

با اینکار کاربر شما خواه ناخواه مطالب مرتبط شما را خواهد دید و بیشتر برای کلیک روی مطالب مرتبط ترغیب خواهد شد. این مهم در بهینه سازی و سئو وبسایت نیز بسیار تاثیر گذار خواهد بود.


به مطالب مرتبط پایین نوشته اکتفا نکنید

امروزه انتهای هر نوشته پر است از مطالبی که کاربر را عملا درگیر وب سایت شما خواهد کرد.
زمانی که کاربر خواندن یک نوشته ای از سایت شما را تمام می کند با call to action های زیادی مثل باکس نویسنده نوشته، دکمه‌های اشتراک گذاری، فرم دیدگاه و شاید هم در آخر نوشته های مرتبط مواجه می‌شود که این باعث درگیر شدن کاربر به صفحات وب سایت شما خواهد شد.


عملکرد نوشته‌های مرتبط هوشمند

در این روش به کمک یک الگوریتم قدرتمند به صورت خودکار و با توجه به قواعد گرامری یک نوشته مثل نقطه گذاری، خط شکست، پاراگرافت‌ها و برچسب ‌ها را تشخیص داده و باکس نوشته‌های مرتبط را در جای درست قرار میگیرد و هیچ شکستی در محتوا ایجاد نمی‌کند.

در این روش به صورت خودکار باکس‌های مطالب مرتبط به درون مقالات شما اضافه میشود .


این عملکرد به خوبی SEO وبسایت و نرخ بازدید صفحات را افزایش و نرخ گریز را از سایت شما را کاهش می‌دهد و از همه مهم تر موجب افزایش درگیری کاربر با وب سایت می‌شود. این خود روشی بسیار موثر برای تبدیل کردن کاربران وب سایت به خریداران آینده از شما است.


ویژگی‌های کلیدی نوشته‌های مرتبط هوشمند:

  • افزایش سئو سایت با افزایش نرخ بازدید صفحات
  • یافت مطالب مرتبط بر اساس برچسب و دسته
  • ایجاد نا محدود پست مرتبط در هر نوشته
  • امکان سفارشی سازی باکس نوشته
  • امکان درج تصویر در باکس

قابلیت درخواست بازگشت وجه توسط کاربران در ووکامرس

قابلیت درخواست بازگشت وجه توسط کاربران در ووکامرس

در فروشگاه‌های اینترنتی اعتماد مشتریان به شما و کیفیت محصولاتی که در فروشگاه به فروش می‌رسد، بسیار مهم است و مدیران فروشگاه‌ها نیاز به جلب اعتماد مشتریان خود برای خرید مطمئن دارند. برای جلب اعتماد مشتریان کارهای مختلفی می‌توان انجام داد که از جمله آنها می‌توان به تضمین کیفیت، ارائه خدمات پس از فروش، ارائه هدیه بر روی محصولات و… اشاره کرد. یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که در برخی از سایت‌ها نیز به چشم می‌خورد، امکان درخواست بازگشت وجه در ووکامرس است که در این‌صورت مشتریان شما نیز محصول موردنظر خود را با اطمینان بیشتری می‌خرند.


درخواست بازگشت وجه در ووکامرس

ووکامرس به عنوان یکی از فروشگاه‌سازهای مطرح دنیا که بر پایه وردپرس طراحی و توسعه یافته است، قابلیت‌های زیادی دارد و قابلیت بازگشت وجه و امکان ثبت درخواست آن توسط کاربران را در خود تعبیه کرده است که با استفاده از آن قادر به ایجاد بخش درخواست بازگشت وجه در ووکامرس توسط کاربران خواهید بود.


فروشگاه اینترنتی خود را ایمن سازید


برخی از امکانات ماژول درخواست بازگشت وجه  :

  • قابلیت ایجاد بخش درخواست بازگشت وجه در ووکامرس
  • قابلیت تعیین تعداد روزهای مجاز برای اعلام درخواست بازگشت وجه در ووکامرس
  • قابلیت پرسش و پاسخ میان کاربران سایت و مدیریت سایت
  • قابلیت بستن درخواست پس از بررسی توسط مدیریت سایت
  • قابلیت ارسال ایمیل اطلاع‌رسانی به کاربر و مسئول فروشگاه

در فروشگاه‌های اینترنتی جلب اعتماد مشتریان فروشگاه برای خرید محصول مهم‌ترین امر است و یکی از راه‌‍‌های جلب اعتماد کاربران بازگشت وجه به کاربران در صورت نارضایتی از محصول است.


دیگر مطالب


ایمیل اهمیت خود را از دست نخواهد داد

پیامک، برنامه‌های گفتگوی اینترنتی، فیس‌بوک، توئیتر و هزاران راه دیگر برای برقراری ارتباط در دنیای امروز ما را فراگرفته‌اند، با این حال نمی‌توانیم از ایمیل دل بکنیم. به نظر شما چه عاملی موجب بقای حیات این سرویس چهل ساله شده است؟ برای کسب اطلاع در این‌باره با مصاحبه شخصی که نخستین نامه الکترونیکی را ارسال کرده، در ادامه مشاهده خواهید کرد. با ما و صحبت‌های مخترع ایمیل همراه باشید.

ادامه مطلب ایمیل اهمیت خود را از دست نخواهد داد

تفاوت سئو On Page Seo و Off Page Seo

برای بهینه سازی یک وبسایت برای گوگل هر دو رو با هم انجام داد. زیرا یک وبسایت که On Page SEO خوبی داشته باشه و Off Page SEO خوبی نداشته باشد در SERP گوگل به خوبی بالا نمیاد و یک وبسایت که Off Page SEO خوب و On Page SEO بدی داشته باشد بازهم توی گوگل به خوبی بالا نمیاد!

ادامه مطلب تفاوت سئو On Page Seo و Off Page Seo

نوشته‌های مرتبط هوشمند

یکی از بهترین راهکار های کاهش نرخ گریز (bounce rate) در طراحی و تولید محتوا وبسایت، نمایش مطالب مرتبط در بین مطالب است. با اینکار کاربران سایت مطالب مرتبط با نوشته‌ای که در حال خواندن آن هستند را هم مشاهده کرده و در واقع زمان بیشتری را در وب سایت شما سپری‌ می‌کنند.

ادامه مطلب نوشته‌های مرتبط هوشمند

قابلیت درخواست بازگشت وجه توسط کاربران در ووکامرس

در فروشگاه‌های اینترنتی اعتماد مشتریان به شما و کیفیت محصولاتی که در فروشگاه به فروش می‌رسد، بسیار مهم است و مدیران فروشگاه‌ها نیاز به جلب اعتماد مشتریان خود برای خرید مطمئن دارند. برای جلب اعتماد مشتریان کارهای مختلفی می‌توان انجام داد که از جمله آنها می‌توان به تضمین کیفیت، ارائه خدمات پس از فروش، ارائه هدیه بر روی محصولات و… اشاره کرد. یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که در برخی از سایت‌ها نیز به چشم می‌خورد، امکان درخواست بازگشت وجه در ووکامرس است که در این‌صورت مشتریان شما نیز محصول موردنظر خود را با اطمینان بیشتری می‌خرند.

ادامه مطلب قابلیت درخواست بازگشت وجه توسط کاربران در ووکامرس