در دنیای امروزی اینکه شما بتوانید کاربران و مخاطبین هدف خود را برای به انجام رساندن یک conversion و هدف ترغیب کنید کار سختی ست. به این دلیل که در گذشته، این کار با تعداد زیادی از صفحات پاپ آپ و تبلیغات بی ربط همراه بود.

اما امروز ماجرا کمی متفاوت است. یکی از اهداف وبمسترها و تولید کنندگان محتوا این است تا محتوای ارزشمندی تولید کنند. از طرفی برای اینکه اهداف وبسایت خود را عملی کنند به مخاطبین خود نیاز دارند. چطور می‌توانید توجه کاربران را به انجام کاری جلب کنید؟

برای این منظور یکی از راه‌ها استفاده از دکمه‌هایی با عنوان Call to action است. چطور می‌توان امکان Call To Action در وبسایت اضافه کرد؟

در ادامه این مطلب به بیشتر این سوالات پاسخ می‌دهیم. فقط کافیست همراه ما باشید.


call to action چیست؟


Call to action که مخفف آن CTA است به دکمه‌های متنی و تصویری گفته می‌شود که کاربران را به یک صفحه جدید هدایت می‌کنند که در نتیجه آن یک هدف (Goal) عملی می‌شود.


بدون شک همه‌ی ما تجربه روبه رو شدن با همچین دکمه‌هایی را داشته‌ایم. برای مثال، بارها اتفاق افتاده که در ازای دانلود و دسترسی به یک فایل، اطلاعاتی همچون آدرس ایمیل، نام و نام خانوادگی خود را در اختیار وبسایت‌های گوناگونی قرار داده‌ایم.

اما دکمه call to action در وردپرس فراتر از این‌هاست. فراموش نکنید که CTA قرار گرفته در وبسایت شما باید به یک لینک و محتوای ارزشمند هدایت شود. CALL TO ACTION فراتر از یک دکمه است که کاربران بر روی آن کلیک می‌کنند. در نتیجه با جلب توجه کاربران به این دکمه، شما می‌توانید به اهداف مختلفی که برای وبسایت خود تعریف کرده‌اید دست پیدا کنید که این اهداف می‌تواند شامل فروش محصول، ثبت نام، بازدید از یک پست خاص و … باشد.


مزایای (CTA (Call to action


CTA هم برای کاربران و هم برای صاحبان وبسایت‌ها مزایایی را به همراه دارد

برای وبسایت‌ها: از مزیت‌های این دکمه برای وبسایت‌ها می‌توان به ترغیب کاربران و تعامل بیشتر آن‌ها با وبسایت و اهداف آن اشاره کرد. برای مثال به ازای کلیک بر روی Call To Action در فروشگاه اینترنتی ، کاربران اقدام به خرید محصول می‌کنند یا به آخرین پست وبسایت شما لینک داده می‌شوند و یا حتی در یک خیریه شرکت می‌کنند. این اعمال با توجه به کسب و کار و حوزه‌ای که در آن مشغول به کار هستید، متفاوت خواهد بود.


برای کاربران: Call to action برای کاربران همانند یک نقشه راهنماست. همان طور که XML برای موتورهای جستجو مثل یک نقشه راهنماست. با وجود دکمه call to action در صفحات برای کاربران، یک مسیر معین برای طی کردن در وبسایت شما دارند. بدون حضور Call to action ممکن است فقط یک بازدید سطحی از مطالب شما بکنند و بعد از مدت کوتاهی وبسایت شما را ترک کنند. اما با وجود کال تو اکشن قدم بعدی برای آن‌ها مشخص خواهد بود. ثبت نام در وبسایت، دیدن آخرین مطالب، شرکت در یک نظر سنجی، دریافت هدیه، اشتراک رایگان یا ….

وجود CTA در صفحات وبسایت یک رابطه برد برد و کاملا دو طرفه است. هم شما به خواسته‌های خود خواهید رسید و هم کاربران زمان مفیدی در وبسایت شما سپری می‌کنند و در نتیجه جزء مخاطبین دائمی شما لیست می‌شوند. همین مخاطبین بعدها به مشتریان دائمی تبدیل می‌شوند.



مقالات دیجیتال مارکتینگ


چگونه ترافیک وبسایت را افزایش دهیم ؟

زمانی که در حال رانندگی در بزرگراه ها هستید، زمانی که کار می کنید، زمانی که استراحت می کنید به عنوان بازاریاب به این موضوع فکر می کنید که چگونه می توانید ترافیک خوبی به سمت سایتتان جذب نمایید. اگر تا به حال در جذب ترافیک به سمت سایتتان مشکل داشته اید باید بدانید که تنها نیستید

Continue Reading چگونه ترافیک وبسایت را افزایش دهیم ؟

ارسال اتوماتیک پست به شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی نقشی پر رنگ در زندگی روزانه ما دارند و اگر بتوانیم به نوعی مخاطبان این بخش را به سمت سایت خود بکشانیم در بهبود رتبه سایت بسیار موثر خواهد بود و همچنین باعث ورودی بیشتر از سمت این شبکه ها خواهید داشت.

Continue Reading ارسال اتوماتیک پست به شبکه های اجتماعی


بسته اقتصادی تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین کسب و کار

میخواهید فروش خود را افزایش دهید ؟